کد خبر: ۷۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - 23 August 2016
ابلاغ طرح کاهش درخصوص خودروهای بدون معاینه فنی به پلیس از طرف عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور موضوعی است که روزنامه همشهری در شماره سه شنبه دوم شهریور به آن پرداخت و نوشت: طرح کاهش از اول شهریور به طور رسمی کار خود را در پایتخت آغاز کرد. در این مرحله از طرح کاهش در واقع رانندگان تهرانی باید تنها قانونی را اجرا کنند که 12 سال است الزام آور شده و در داشتن معاینه فنی از مراکز مجاز خلاصه می شود.
 ابلاغ طرح کاهش درخصوص خودروهای بدون معاینه فنی به پلیس از طرف عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور موضوعی است که روزنامه همشهری در شماره سه شنبه دوم شهریور به آن پرداخت و نوشت: طرح کاهش از اول شهریور به طور رسمی کار خود را در پایتخت آغاز کرد. در این مرحله از طرح کاهش در واقع رانندگان تهرانی باید تنها قانونی را اجرا کنند که 12 سال است الزام آور شده و در داشتن معاینه فنی از مراکز مجاز خلاصه می شود.

این روزنامه با انتشار عنوان شهر در دست عروسک ها، آورد: فاصله میان تالار وحدت و مجموعه تئاتر شهر که زمانی قرار بود پیاده روی فرهنگی پایتخت باشد، عصر روز گذشته با حضور عروسک های ایرانی و سنتی به برنامه افتتاحیه شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی پایتخت تبدیل شد؛ رویدادی که مرضیه برومند از آن به نام شادپیمایی تعبیر می کند. این دومین دوره جشنواره تئاتر عروسکی با دبیری برومند است که بدون برگزاری مراسم رسمی و با راه افتادن کاروان عروسک های کوچک و بزرگ آغاز به کار کرده است. پس از آنکه عروسک ها به فضای تئاتر شهر رسیدند و دبیر جشنواره از گروه های شرکت کننده خواست با اجراهای خوب دوره ای ماندگار برای مخاطبان رقم بزنند، زنگ آغاز جشنواره شانزدهم به صدا درآمد. 

روزنامه همشهری با انتخاب عنوان کوچ سپرده ها نتیجه تبانی بانک ها، نوشت: هنوز جوهر بخشنامه تیرماه بانک مرکزی مبنی بر کاهش سود سپرده ها و تسهیلات بانکی خشک نشده، زمزمه کاهش زودهنگام و دوباره نرخ سود بانکی قوت گرفته است. بانکداران نگران از شتاب زدگی احتمالی شورای پول و اعتبار ترسیده اند که مبادا سپرده های بیشتری را از دست بدهند. 

با گذشت 60روز از اجرایی شدن توافق بانک ها در مورد کاهش نرخ سود بانکی که از آن به عنوان تبانی بانک ها یاد می شود، برخی اخبار از کوچ بین بانکی سپرده ها حکایت دارد. کاهش نرخ سود سپرده های بانکی از تیرماه امسال به استناد کاهش نرخ تورم 2اثر بر بازار پولی کشور گذاشته است؛ اثر اول جابه جایی بخشی از سپرده ها از بانک هایی که نرخ مصوب شورای پول و اعتبار را مبنای سپرده پذیری قرار داده اند به سمت بانک هایی که به روش های گوناگون از اجرای این مصوبه شانه خالی کرده اند و اثر دوم خطر تقویت بازار غیرمتشکل پولی و قدرت گرفتن احتمالی دوباره فعالیت غیرمجاز ها.

4 لایحه شهری در راه بهارستان؛ عنوان دیگر این روزنامه به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: لایحه «مدیریت شهری»، «درآمدهای پایدار شهری»، «انتخاب شهردار و اعضای شورای شهر» و «دهیاری» طی روزهای آینده در هیات دولت تصویب و به مجلس تقدیم می شود. آیا می توان گفت که انتظار به پایان رسیده است؟ داستان پیش از یک قرن سردرگمی مردم بین ادارات مختلف و موازی کاری و هزینه های غیرضروری، سرانجام آخرین روزهایش را می گذراند. پس از آنکه حسن روحانی، رئیس جمهور کشور در 9 اردیبهشت ماه در اجتماع اعضای شورای شهر مراکز استان خبر از تدوین 2 لایحه «مدیریت شهری» و «درآمدهای پایدار» داده بود، حالا هوشنگ خندان معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از پایان بررسی این لایحه در کمیسیون کلانشهر تهران و سایر کلانشهرهای کشور در دولت خبر داد.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان غارها قربانی معدنکاوی و گردشگری می شوند، نوشت: انجمن های میراث فرهنگی و گردشگری کشور در جلسه ای با هیأت رئیسه فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس مطالبات خود را در حوزه های میراث فرهنگی، طبیعی و گردشگری مطرح کردند و نمایندگان نیز وعده دادند مطالبات مردمی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری را در مجلس پیگیری کنند. در این نشست که روز گذشته در آستانه بررسی برنامه های سازمان میراث فرهنگی در مجلس برگزار شد 2 مطالبه جدی در راس مطالبات انجمن های میراث فرهنگی و گردشگری کشور قرار داشت؛ نخست تکمیل نقشه باستان شناسی کشور که چندین سال است به تعویق افتاده است و دیگری حفاظت از غارهای تاریخی و طبیعی ایران که به گفته جواد نظامدوست رئیس سابق انجمن غار و غارشناسی ایرانیان وضعیتی اسفبار دارند. وضعیت اسفبار غارهای تاریخی و طبیعی کشور نیز در نشست با نمایندگان مجلس بررسی شد. جواد نظام دوست، رئیس پیشین انجمن غار و غارشناسی ایرانیان و عضو اتحادیه جهانی غارشناسی به نمایندگان مجلس گفت که غارهای کشور به دلیل فعالیت های معدنکاوی و اجرای طرح های نسنجیده گردشگری به شدت تخریب شده اند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «مدیران نجومی به حاشیه امن می روند؟»، «امیدهای بانوی کوچک»، «پایان کار روسیه در نوژه» و «شرط بندی جوان عشق بنز برای سرقت های سریالی» را برجسته کرد و در ستون یادداشت عنوان «اردوغان و ظرف شیشه ای دمکراسی در ترکیه» به قلم سیامک کاکایی کارشناس مسائل ترکیه را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: