کد خبر: ۷۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - 14 August 2016
یک کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد با توجه به شرایط فعلی بازار جهانی نفت و برخی کالاها، تعادل در بازار سهام تا پایان سال ادامه داشته باشد.

یک کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد با توجه به شرایط فعلی بازار جهانی نفت و برخی کالاها، تعادل در بازار سهام تا پایان سال ادامه داشته باشد.

ابراهیم خلیلی : حضور معنی دار حقوقی ها در بورس و نیز فعالیت بیشتر آنها در معاملات طی چند هفته گذشته موجب تحرک بیشتر حقیقی ها در بورس شده که این اتفاق تحرک نقدینگی در بازار سهام را در پی داشته است و بر همین اساس شاهد رونق و تعادل نسبی معاملات هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص لیدری بازار هم اذعان داشت: در شرایط کنونی شاهد این هستیم که رفته رفته بازار از خودرو محور بودن و لیدری این صنعت در تالار شیشه ای جدا شده و صنایع مختلف مورد توجه معامله گران قرار گرفته است.

وی افزود: البته در شرایط کنونی نمی توان صنعت خاصی را به عنوان لیدر بازار عنوان کرد و باید اتفاق خاصی در اقتصاد و صنایع رخ دهد تا بتواند گفت صنعتی خاص در حال تبدیل شدن به لیدری بازار است.

خلیلی اضافه کرد: به عنوان مثال در صورتی که مشکل مراودات بین المللی بانکها حل شود می توان از صنعت بانکداری به عنون لیدر بازار یاد کرد.

وی ادامه داد: رونق نسبی بازار در شرایط کنونی تحت تاثیر چند عامل از جمله کاهش نرخ سود بانکی و نیز تعادل قیمت جهانی نفت و برخی کالاهاست و پیش بینی می شود با توجه به شرایط فعلی بازار جهانی نفت و برخی کالاها این تعادل تا پایان سال نیز ادامه داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر این اساس باید از فرصت ایجاد شده به خاطر تعادل قیمت جهانی نفت استفاده کنیم و به فکر حل کردن مشکلات اساسی صنایع از جمله نرخ خوراک پتروشیمی ها و بهره مالکانه و نیز تک نرخی شده ارز باشیم.

وی گفت: زمانی می توانیم به رشد پایدار بازار سرمایه کشور امید داشته باشیم که اقتصاد از رکود خارج شده و رونق را در اقتصاد کشور شاهد باشیم و بر این اساس باید دولتمردان و نیز مجلس به فکر تحرک اقتصادی باشند.

این کارشناس بازار سرمایه اذعان داشت: با توجه به رکود حاکم بر اقتصاد کشور بنظر می رسد در شرایط کنونی بازار سرمایه بهترین گزینه برای ورود نقدینگی و کسب بازده برای مردم از طریق بورس باشد و تصمیم گیران باید از این فرصت نهایت استفاده را در راستای رونق بازارا سهام و نیز تامین مالی بنگاهها و صنایع کسب کنند./تیسنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: