کد خبر: ۷۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۵ - 20 July 2016
در حالی که ارزش دلار به بالاترین رقم در ۴ ماه گذشته رسیده، قیمت طلا امروز کاهش یافت و تاثیر مثبت چندانی از افت شاخص ها در بازارهای بورس نپذیرفت.
در حالی که ارزش دلار به بالاترین رقم در ۴ ماه گذشته رسیده، قیمت طلا امروز کاهش یافت و تاثیر مثبت چندانی از افت شاخص ها در بازارهای بورس نپذیرفت.

به گزارش رویترز، در حالی که ارزش دلار به دلیل انتشار آمارهای بهتر از انتظار از بخش خانه سازی امریکا، به بالاترین رقم در 4 ماه گذشته رسیده، قیمت طلا امروز کاهش یافت و تاثیر مثبت چندانی از افت شاخص ها در بازارهای بورس نپذیرفت.

در حالی که انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا و افزایش احتمال اقدامات انبساطی بیشتر از سوی بانک مرکزی ژاپن، شاخص دلار را به بالاترین رقم ها در 4 ماه گذشته رسانده، امروز ارزش دلار بالا رفت.

پس از افزایش بی سابقه شاخص ها در بورس وال استریت، بازارهای آسیایی امروز شاهد برداشت سود از سوی سرمایه گذاران بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد کاهش به 1324 دلار و 83 سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات جلسه گذشته به 1331 دلار و 73 سنت رسید.
قیمت طلای امریکا نیز امروز با نیم درصد کاهش به 1325 دلار و 60 سنت رسید.

ویانه لای، تحلیلگر بانک ملی استرالیا در این باره گفت: «از آنجایی که قیمت طلا در فاصله ماه های فوریه و ژوئن با شتاب افزایش یافته، من تصور می کنم که بازار طلا این روزها دارد کمی استراحت می کند.»

«به طور کلی ما وضعیت اقتصاد جهانی را حداقل در طی 3 ماه آینده نسبتا مساعد به حال بازار طلا می بینیم.»

تعداد شروع به ساخت خانه های جدید در آمریکا در ماه ژوئن بیش از حد انتظار افزایش یافت و فعالیت های عمرانی به طور کلی افزایش یافت.

بارناباس گان، تحلیلگر بانک او سی بی سی در این باره گفت: «احتمال اینکه فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد، افزایش یافته است. برخی احتمالات درباره افزایش نرخ بهره مجددا مطرح شده است.»

قیمت طلا که از ابتدای امسال 25 درصد افزایش داشته، به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است و هرگونه افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در دارایی هایی مانند طلا می شود.
برچسب ها: قیمت طلا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: