کد خبر: ۷۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۹ تير ۱۳۹۵ - 19 July 2016
بانكداري ايراني - بیمه پارسیان توانست با مدیریت مناسب بر منابع مالی ، هم وجوه نقدینگی خود را بالا ببرد و هم بدهی های خود به دیگر بنگاه ها را پرداخت کند و از مهمتر اینکه هم ذخیره گیری مناسب، ریسک بیمه را تا درصد قابل توجهی کاهش داد.
 بانكداري ايراني -   بیمه پارسیان توانست با مدیریت مناسب بر منابع مالی ، هم وجوه نقدینگی خود را بالا ببرد و هم بدهی های خود به دیگر بنگاه ها را پرداخت کند  و از مهمتر اینکه هم ذخیره گیری مناسب، ریسک بیمه را تا درصد قابل توجهی کاهش داد، که این امر نشان از عملکرد مناسب مدیران  این شرکت بیمه گر است .

به گزارش  بانكداري ايراني  ، بیمه پارسیان در ابتدای سال 95 دارای موجودی نقد 385.508 میلیون ریالی شد که نسبت به دوره قبل از آن 134 درصد رشد داشته است،  زیرا در آن تاریخ رقم نقدینگی شرکت مبلغ 164.891 میلیون ریال بوده است. 

همچنین نسبت دارایی بیمه پارسیان به بدهی این شرکت 1.3 درصد است که در بین دیگر بیمه گران دارای شرایط مناسب‌تری است . 

در پایان سال مالی 1394 ، مدیران بیمه پارسیان توانستند مطالبات از بیمه‌گران  و بیمه گران اتکایی  را تا رقمی حدود  40 درصد کاهش دهند و از مبلغ  379.346 میلیون ریال به رقم 233.217 میلیون ریال برسانند. 

از طرف دیگر بدهی به بیمه گذاران و نمایندگان شرکت را تا 18 درصد و بدهی به بیمه گران را تا 33 درصد کاهش دهد .

بیمه پارسیان  در راستای کاهش ریسک و بر اساس قانون بیمه مرکزی در ابتدای سال 95 در ذخیره گیری حق بیمه نسبت به سال قبل 43 درصد رشد داشته و از رقم 7.015.461 میلیون ریال به رقم 10.041.795 ریال رسید . 

ذخیره ریسک های منقضی شده و سایر  ذخایر فنی  بیمه پارسیان هرکدام 18 و 28 درصد رشد داشته و نشان از درایت مدیران شرکت در خصوص کاهش ریسک شرکت در سال 95  دارد. 

همچنین نکته قابل توجه درعملکرد  سال 94 كسب پرتفوي بيش از 14هزار ميليارد ريالی و همچنين تركيب مناسب پرتفوی و ضريب خسارت كمتر نسبت به متوسط صنعت بيمه بود. تركيب دارايي ها و سرمايه گذاري هاي سودآور نيز از جمله فعاليت هاي درخور توجه سال 94 بيمه پارسيان بود البته كسب پرتفوي 14هزار ميليارد ريال در سال مورد گزارش توسط بيمه پارسيان بيش از ارقام پيش بيني شده به سازمان بورس بوده  که نکته مهم و شایان ذکری است. علاوه بر رشد مناسب و تركيب بهينة پرتفوي، ايفاي تعهدات قانوني و آئين‌نامه‌اي و همچنين شفافيت صورتهاي مالي از ديگر نكات مثبت عملكرد شركت در سال مالي مورد اشاره بوده است.

در خصوص افزایش سرمایه بیمه پارسیان مقرر شده است که از رقم 2000 میلیارد ریال به رقم 4000 میلیارد ریال برسد . شرکت گزارش توجيهي افزايش سرمايه از محل مطالبات و آورده نقدي را به گزارشي با تامين مبلغ افزايش سرمايه از محل مطالبات و آورده نقدي و اندوخته سرمايه‌ای ‌را به سازمان ارائه کرده است و در شرف کسب مجوز هاي لازم از بيمه مرکزي و سازمان بورس و اوراق بهادار و سپس برگزاری مجمع فوق العاده در آینده نزدیک می باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: