کد خبر: ۷۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۵ - 01 July 2016
لغو تحریم ها و افزایش مناسبات اقتصادی باعث شده پیش بینی ها از آینده صنعت ایران روشن باشد تا جایی که انتظار می رود حق بیمه تولیدی در کشور تا سال 2020 میلادی رشد چشمگیری داشته باشد.
 لغو تحریم ها و افزایش مناسبات اقتصادی باعث شده پیش بینی ها از آینده صنعت ایران روشن باشد تا جایی که انتظار می رود حق بیمه تولیدی در کشور تا سال 2020 میلادی رشد چشمگیری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشریه"بیزینس اینترنشنال"، در تازه ترین گزارش خود چشم انداز توسعه بازار بیمه ایران را مثبت ارزیابی کرده است.

بنا بر این گزارش، ورود مجدد و تدریجی به اقتصاد جهانی سبب رشد در سطح بخش هاي مالی و تولیدي تا سال 2020 خواهد شد. این مسئله سبب می شود تقاضا براي محصولات غیرزندگی گروهی و فردي افزایش یابد. 

با وجود اینکه رشته هاي پایه مانند خودرو و سلامت به گسترش خود ادامه می دهند، انتظار می رود با تکامل و تنوع در بازار، رشته هاي کوچکتری مانند بیمه اموال، حمل و نقل و حوادث شخصی نیز رشد کنند. همچنین پیش بینی می شود با افزایش نرخ درآمد خانوارها و تقاضاي ناشی از روند جمعیتی، بازار کوچک بیمه زندگی رشد داشته باشد.

لغو تحریم ها علیه ایران نیز سبب خواهد شد تا طی سال هاي آینده، بیمه گران خارجی بیشتري وارد بازار ایران شوند. این بیمه گران با رقابت شدیدي از طرف بیمه گران داخلی در بخش هاي مختلف بازار مواجه خواهند شد.

از سوی دیگر پیش بینی می شود ایران به پیشرفت در زمینه تنظیم و مقررات بیمه اي ادامه دهد. بیمه شخص ثالث در حال پیشروي است و در صورت ثبات آن، انتظار می رود شرکت هاي بیمه، در صورت بروز تصادفات جاده اي مرگبار، پرداخت

خسارت مساوي بین مرد و زن ارائه دهند.

در حالیکه تعدادي از تحریم ها علیه ایران برداشته شده است، برخی محدودیت ها مربوط به صنعت بیمه همچنان پابرجاست. برخی شرکتهاي کشتیرانی که محصولات نفتی ایران را حمل می کنند، قادر به تأمین پوشش بیمه کافی نیستند زیرا بیمه گران اتکائی آمریکا از ارائه این نوع پوشش منع شده اند.

لغو برخی تحریم ها، اثر مثبتی در رشد اقتصادي داخلی در ایران به همراه داشته است و پیش بینی می شود طی سال هاي آتی، رشد ثابتی در تولید ناخالص داخلی بوجود آید. این مسئله، پیش بینی هاي مربوط به رشد سالم در بخش غیرزندگی را تأیید می کند و انتظار میرود تا بر اساس واحد پول ایران، حق بیمه ها به نرخ دو رقمی تا سال 2020 برسد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: