کد خبر: ۷۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۵ - 28 June 2016
بانكداري ايراني - در جهان معاصر به دلیل رشد سریع شهرنشینی و پرشتاب صنعت و فناوری در جهان، روستاها با عقب‌ماندگی روبرو شده و دولت‌ها سعی دارند که با توسعه مناطق روستایی از اقشار آسیب پذیر این مناطق حمایت کنند.
بانكداري ايراني  - در جهان معاصر به دلیل  رشد سریع  شهرنشینی و پرشتاب صنعت و فناوری در جهان، روستاها با عقب‌ماندگی روبرو شده و دولت‌ها سعی دارند که با توسعه  مناطق روستایی  از  اقشار آسیب پذیر این مناطق  حمایت کنند.

به گزارش بانكداري ايراني   ، مشکلات عمده مناطق روستایی عدم  صرفه اقتصادی برای ارایه خدمات اجتماعی،  حرفه‌ای و تخصصی‌نبودن کار کشاورزی (کم‌بودن بهره‌وری)،  محدودیت منابع ارضی (در مقابل رشد جمعیت)،  و عدم‌مدیریت صحیح بوده که دولت یازده در صددآن  است تا برای رفع فقر شدید مناطق روستایی،  ارتقای سطح و کیفیت زندگی روستاییان،  ایجاد اشتغال و افزایش بهره‌وری آنان، تمهیداتی اندیشه کند و در این مسیر مهمترین بنگاه اقتصادی که می تواند به دولت یازدهم کمک کند پست بانک ایران است.

 بنابه گفته  معاون توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری،  پست‌‌بانک‌ایران ظرفیت‌ها و بسترهای لازم را برای کمک به اشتغال‌زائی و رونق اقتصادی مناطق روستائی دراختیار دارد. این مقام مسئول  اخیرا گفته است که  درصدد هستیم از طریق این بانک به رونق هرچه بیشتر واحدهای تولیدی روستائی و اشتغال‌زائی کمک کنیم.

حال سوال اینجاست که  چرا  پست بانک می تواند در این زمینه موثر واقع شود؟ و چرا بانکهای دیگر نمی توانند ؟  معاون امور توسعه تولیدی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در پاسخ به این سوال معتقد است که پست‌بانک‌ایران با توجه به حضور در جای جای کشور توانسته است مشارکت خوبی در امر اشتغال‌زائی داشته باشد.

بر اساس این گزارش ،  پست بانک  در حال حاضر با دارا بودن 14500 شعبه، دفتر و مرکز در سراسر کشور حضور دارد اما  مساله مهمتر اینکه این بانک  بیش از 4200  دفتر  خدمات روستایی بانکی در روستاها و مناطق محروم سراسر  کشور دارد که به روستاییان خدمات می دهد و می تواند در توسعه روستایی مهمترین نقش را داشته باشد.

و به همین منظور قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات بانکی یارانه‌دار سرمایه‌گذاری و سرمایه در گردش به طرح‌های توسعه اشتغال در روستاها بین نهاد ریاست جمهوری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و پست‌بانک‌ایران منعقد شد که بر این اساس تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی بخش‌های غیردولتی واجد شرایط معرفی شده از سوی معاونت توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری از محل منابع صندوق توسعه ملی و با نرخ سود 10 و 12 درصد پرداخت می گردد که 6 درصد آن توسط دولت و از محل قانون بودجه‌ سال 1395 به‌عنوان کمک‌های فنی و اعتباری و یارانه حمایت از تولید و کسب‌و‌کارها تأمین می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: