کد خبر: ۷۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۵ - 28 June 2016
بانكداري ايراني - بنگاههای اقتصادی در گذشته که نرخ سود بانکی بالاتر از 25 درصد بود بانک را جذاب ترین مکان برای نگه‌داری پول خود می دانستند اما در حال حاضر با نرخ سود سپرده 15 درصد بانکها محل جذابی برای سرمایه گذاران نیستو باید جایگزین مناسبی را انتخاب کنند.
بانكداري ايراني  -  شرکتهای خدماتی  که عایدی بالایی دارند برای  مدیریت وجوه نقد خود  به انواع سرمایه گذاری‌ها روی می‌آورند، بنگاههای اقتصادی در گذشته که نرخ سود بانکی بالاتر از  25 درصد بود بانک را جذاب ترین مکان برای نگه‌داری پول خود می  دانستند اما در حال حاضر با نرخ سود سپرده 15 درصد بانکها محل جذابی برای سرمایه گذاران نیست و باید جایگزین مناسبی را انتخاب کنند. 

به گزارش بانكداري ايراني   ، انتخاب جایگزین برای صاحبان نقدینگی به منظور سرمایه گذاری در بازارهای موازی سخت نیست سفته بازها معمولا بازارهای غیر مولد مانند طلا ،  ارز و سکه را انتخاب میکنند  که البته ریسک بالایی دارند اما به دلیل نوسانات زیاد همچنان جذاب هستند . اما بنگاه‌های اقتصادی معتبر و بزرگ بیشتر به سمت سرمایه گذاری در بخش‌های بنیادی و مولد رفته تا علاوه بر کسب عایدی بیشتر و سالم تر در اقتصاد کلان کشور نیز موثر باشند. 

شرکتهای بیمه گری به دلیل جذب نقدینگی از محل حق بیمه دارای وجوه نقد بالایی است که می تواند برای همه جذاب باشد.  بیمه گران در حال حاضر بازار سرمایه را بهترین مکان برای سرمایه گذار تشخیص می دهند.  اوراق بهادار و ابزارهای بدهی در بازار سرمایه، محل سرمایه گذاری مناسبی برای  صاحبان نقدینگی بالاست 

شرکت‌های بیمه گری می توانند جریان ساز بازار سرمایه باشند و  با هدایت نقدینگی خود حتی بازار را از رکود خارج کنند زیرا این نهادهای حقوقی در بازار سرمایه به دلیل دید بلند مدت به سهام با دیدی بنیادی اقدام به سرمایه گذاری می کنند که نشان از عمق تحلیل این شرکتها دارد.  

گفتنی است که کارشناسان معتقدند که از آنجا كه منافع حاصل از سرمایه گذاری در آینده بدست می آید و نسبت به تحقق این منافع یقین وجود ندارد پس انواع سرمایه گذاریها با درجاتی از احتمال عدم تحقق منافع مورد نظر سرمایه گذار یا ریسك مواجهند. بر اساس اینكه میزان یا احتمال تحقق نیافتن منافع آتی ( یا ریسك ) چقدر باشد ، سه نوع سرمایه گذاری را می توان از یكدیگر متمایز ساخت  که عبارتند از سرمایه گذاری با ریسك متناسب ، سرمایه گذاری با ریسك نسبی بیشتر ( سفته بازی ) ، سرمایه گذاری پر خطر یا ریسكی. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: