کد خبر: ۷۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۲ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - 29 May 2016
مدیر عامل موسسه اعتباری کوثر در هفدمین هم اندیشی سراسری معاونین و مدیران این موسسه اعلام کرد: در راستای تحقق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسعه خدمات لیزینگ و تسهیل فرآیند اعطای تسهیلات یکی از اولویت های برنامه های اجرایی در سال جاری است.
 مدیر عامل موسسه اعتباری کوثر در هفدمین هم اندیشی سراسری معاونین و مدیران  این موسسه اعلام کرد: در راستای تحقق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسعه خدمات لیزینگ و تسهیل فرآیند اعطای تسهیلات یکی از اولویت های برنامه های اجرایی در سال جاری است.

به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر؛ هفدهمین هم اندیشی معاونین و مدیران موسسه  با موضوع طرح های تسهیلاتی کوثر، تسهیل پرداخت تسهیلات و بررسی طرح تحول کوثر با حضور مدیرعامل، اعضای هیت مدیره، معاونین و مدیران حوزه مرکزی  و استانها و مشاورین به مدت دو روز به میزبانی مدیریت شعب استان کرمانشاه در شهرستان پاوه برگزار شد.




دکتر عیسی رضایی مدیر عامل موسسه اعتباری کوثر در این هم اندیشی اظهارداشت: افتخار می کنم هفدهمین هم اندیشی کوثریان در شهرستان پاوه برگزار شده است. توقع دارم خاطرات دلیرمردان هشت سال دفاع مقدس در استان کرمانشاه و به ویژه مردم مقاوم پاوه از سوی مدیران بازخوانی گردد .

رهبر کارآفرین اقتصادي اعلام کرد : دلیل اصلی برگزاری هم اندیشی کوثريان در شهرستان پاوه آن است که ما نمی خواهیم رنگ و بوی رزمندگان از موسسه کوثر فراموش شود.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر با اشاره به سیاست دولت تدبیر و امید و بانک مرکزی در راستای کاهش نرخ تورم و به تبع آن کاهش نرخ سود در نظام بانکی کشور تاکید کرد: با توجه به کاهش همزمان نرخ تورم و سود باید فاصله نرخ جذب با مصرف منابع در نظام بانکی رعایت گردد به نحوی که نرخ جذب منابع ، پایین تر از مصرف منابع نباشد.

نایب رییس هیئت مدیره موسسه اعتباری کوثر در نشست خبری در حاشیه این هم اندیشی نیز گفت: اعطای وام قرض الحسنه بدون کارمزد منحصر به فردترین خدمت کوثر در نظام بانکی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که ماژول تعریف و تایید شده ای تحت عنوان بانکداری اسلامی در کشور نداریم اظهارداشت: مباحث مطروحه از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی موضوع بانکداری بدون ربا است که امیدوارم پس از رفع اشکالات ، لایحه بانکداری بدون ربا در مجلس دهم شورای اسلامی بررسی شود.

دکتر رضایی در خصوص وضعیت و جایگاه موسسه اعتباری کوثر در نظام بانکی گفت: مراحل افزایش سرمایه موسسه از 3000 به 6000 هزار میلیارد ریال انجام شده است. با توجه به اینکه میزان افزایش سرمایه لازم جهت بانک شدن 4000 میلیارد ریال است برای فعالیت با عنوان " بانک کوثر" منتظرسیاست گذاری و صدور مجوز بانک مرکزی هستیم.


مدیر عامل موسسه اعتباری کوثر با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری "اقتصاد مقاومی ؛ اقدام و عمل" گفت : موسسه اعتباری کوثر از سال گذشته زمینه های تحقق مطالبات معظم له در بخش اقتصاد مفاومتی را فراهم کرده است.حمایت از ورود قطار 5ستاره فدک به ناوگان حمل و نقل ریلی، مشارکت با شرکت واگن سازی پارس، تسهیل در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و تامین سرمایه در گردش 5مجموعه نان صنعتی از جمله پروژه های کوثر در حوزه اقتصاد مقاومتی است .

بر اساس این گزارش، جواد فهیمی پور قائم مقام مدیر عامل نیز با اشاره به نقش نظام بانکی در شرایط پسابرجام گفت: برجام فرصت مناسبی برای تحول نظام بانکی است.

وی افزود: نظام بانکی کشور برای تعامل با بانک های خارجی باید زمینه تحقق استانداردهای کمیته های بال ۲و ۳را فراهم کند.

عضو هیئت مدیره موسسه اعتباری کوثر نیز تاکید کرد : به دلیل عدم هم ترازی، بانکهای ایرانی هنوز نتوانسته اند به نقطه بهینه تعاملات با رقبای خارجی خود نزدیک شوند.

فهیمی پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان وضعیت نامناسب موسسات غیر مجاز در نظام بانکی گفت: عملکرد بانک مرکزی در ساماندهی موسسات و نهادهای مالی غیر مجاز سبب تشدید نظارت بر عملکرد بانکها و موسسات دارای مجوز رسمی فعالیت شده است.

عضو هیئت مدیره موسسه اعتباری کوثر تصریح کرد: ارتقا جایگاه کوثر و مطرح شدن به عنوان یک نهاد پولی و مالی موفق در نظام بانکی نیازمند انتخاب راه درست و تلاش جهادی در رسیدن به جایگاه برتر است.

حسین کرمی معاون اعتبارات و تسهیلات موسسه اعتباری کوثر : عقد قرارداد با صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ، پرداخت تسهیلات ازدواج ، تشکیل کمیته عالی پیگیری مطالبات غیر جاری ، انجام بازدید های ادواری و ایجاد و راه اندازی سامانه های بانکی در حوزه اعتبارات از مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بوده است .

معاون اعتبارات و تسهیلات موسسه اعتباری کوثر افزود : حمایت از بخشهای اقتصادی ، تسهیل در پرداخت تسهیلات ، مدیریت مطالبات غیر جاری و ارائه طرح های تسهیلاتی در دستور کار این معاونت در سال جاری می باشد .

وی در ادامه اظهار داشت : به منظور پرداخت تسهیلات حمایتی به جامعه هدف برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته است .

شرکت معاونین و مدیران موسسه اعتباری کوثر در نمازجمعه شهرستان پاوه از دیگر برنامه جانبی هفدهمین هم اندیشی سراسری کوثریان بود. در ادامه این هم اندیشی سراسری ، کوثریان میزبان ماموستا ملاقادر قادری نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان پاوه بودند.

ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه در هفدهمین هم‌اندیشی سراسری مدیران و معاونین موسسه  اعتباری کوثرخطاب به مدیران و معاونین این موسسه اظهار داشت: نیاز امروز کشور تقویت حضور مدیران متخصص در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است.

وی افزود: از این طلبه مرزنشین قبول کنید که ما امروز نیاز به مدیرانی متخصص، متعهد و دلسوز داریم که اموال دولت را مال خود دانسته و خدمت به مردم را نیز خدمت به خود تلقی کنند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان پاوه تصریح کرد: عقب ماندگی، پیشرفت جوامع و رشد اقتصادی کشورها منوط به عملکرد مدیران آنها است.

امام جمعه پاوه خاطر نشان ساخت: تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی در گرو حضور مدیران مومن، متعهد، متخصص، حرفه ای و دلسوز نظام است.

نماینده ولی فقیه در پایان سخنان خود از مدیر عامل موسسه اعتباری کوثر خواستار تأسیس شعبه ای از موسسه در شهرستان پاوه شد و دکتر عیسی رضایی موافقت خود را با ایجاد شعبه موسسه اعتباری کوثر در شهرستان پاوه اعلام کرد.

شایان ذکر است ؛ از آریا عزیزی کارشناس مدیریت شعب استان کرمانشاه به عنوان ارائه دهنده مقاله برتر با اهداء لوح تقدیر گردید. همچنین بازدید معاونین و مدیران موسسه اعتباری کوثر از مناطق عملیاتی نوسود، نودشه، تته و شمشیر از دیگر برنامه های جانبی هفدمین هم اندیشی سراسری کوثریان بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: