کد خبر: ۷۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - 29 May 2016
معاون بیمه ای و هماهنگی امور استانهای صندوق اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر گفت که با اجرای بازنشستگی پیش از موعد افراد زیر پوشش ، 20 هزار میلیارد تومان بار مالی برای این بیمه ایجاد می شود .
ایرنا - جمع آوری اطلاعات از کارگزاران صندوق ، ساماندهی سوابق بیمه ای ، الکترونیکی شدن پرونده ها و صدور کارنامه سوابق بیمه ای از جمله اهداف اجرای این طرح است .

معاون بیمه ای و هماهنگی امور استانهای صندوق اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر گفت که با اجرای بازنشستگی پیش از موعد افراد زیر پوشش ، 20 هزار میلیارد تومان بار مالی برای این بیمه ایجاد می شود .

20 هزار میلیارد تومان ، هزینه بازنشستگی پیش از موعد بیمه روستایی

محمد پوستین دوزدر جلسه ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر مازندران در ساری افزود : با اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد ، کسانی که 10 سال حق بیمه پرداخت کرده و 65 سال سن داشته باشند، می توانند بازنشسته شوند.

وی ادامه داد : هم اکنون 313 هزار نفر مشمول این طرح میشوند که با اجرایی شدن آن در سال اول این میزان هزینه و بار مالی ایجاد می شود .

معاون بیمه ای و هماهنگی امور استان های صندوق اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر گفت : با توجه به این که سرمایه این صندوق شش هزار میلیارد تومان است ، برای اجرای این طرح به حمایت دولت نیاز داریم .

مجلس شورای اسلامی تیر ماه سال 93 طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن دولت مکلف شد تمامی روستائیان و عشایری را که در سن بازنشستگی بوده و تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر هستند ، در صورت تقاضا و داشتن سابقه پرداخت حق بیمه به مدت 10 سال ، بازنشسته کرده و متناسب با آن حقوق بازنشستگی پرداخت کند.

چندی پیش روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر به نقل از مدیر عامل این صندوق اعلام کرده بود که پس از رفع ایرادهای وارده به این طرح از سوی شورای نگهبان و گذشت دو سال، اکنون این طرح در شرف اجراست و در بودجه 95 قرار داده شد .

** در راه بودن برنامه های جدید برای رفع چالش های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

پوستین دوز به سابقه تشکیل این صندوق در سال 1384 اشاره کرد و گفت که امسال برنامه های جدید برای خروج از مشکلات و چالش های این صندوق اجرا می شود .

وی اجرای نهضت آی تی را از جمله این برنامه ای مدون برای این صندوق بیمه ای جوان کشور نام برد و ادامه داد : با اجرای این طرح سیستم یکپارچه و مدون سوابق و گزارش بیمه ای افراد زیر پوشش ارائه می شود .

معاون بیمه ای و هماهنگی امور استانها ی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر گفت : این سامانه اطلاعاتی در هفته تامین اجتماعی امسال (تیرماه ) راه اندازی میشود .

پوستین دوز از اجرای طرح برپایی نظام نوین اطلاعات موسوم به ' بنا ' به عنوان دیگر برنامه امسال این صندوق بیمه ای در کشور نام برد و افزود : جمع آوری اطلاعات از کارگزاران صندوق ، ساماندهی سوابق بیمه ای ، الکترونیکی شدن پرونده ها و صدور کارنامه سوابق بیمه ای از جمله اهداف اجرای این طرح است .

وی افزود : پرونده تمامی بیمه گذاران این صندوق جمع آوری و اسکن الکترونیکی شده است .

**اصلاح قوانین و مقررات بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان

به گفته معاون صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر کشور برای بهبود وضعیت بیمه ای افراد زیر پوشش این صندوق ، اصلاح قوانین و مقررات در راه است .
وی از اصلاح قوانین و مقررات غرامت نقص عضو و پاداش ازدواج به عنوان بخشی از این اصلاح قوانین و مقررات نام برد .

پوستین دوز همچنین از نبود اطلاع رسانی مناسب به عنوان ضعف و چالش پیش روی اجرای این بیمه برشمرد و ادامه داد : برای این منظور شورای اطلاع رسانی زیر نظر مدیر عامل این صندوق بیمه تشکیل شد .

وی ادامه داد : ساخت برنامه‌های تلویزیونی برای اطلاع رسانی این نوع بیمه و پخش در شبکه‌های تلویزیونی استان ها در دستور کار قرار دارد .

آمارهای رسمی اعلام می کنند که از شش میلیون و 380 هزار خانوار مشمول صندوق بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر تاکنون یک میلیون و 400 هزار خانوار زیر پوشش این صندوق قرار گرفته اند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: