کد خبر: ۷۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - 21 May 2016
با انتشار نتیجه جلسه فدرال رزرو آمریکا و تقویت گمانه‌زنی‌ها برای افزایش نرخ بهره بانکی این کشور در ماه ژوئن، طلا بیشترین کاهش هفتگی در نزدیک به 2 ماه گذشته را رقم زد.
بانكداري ايراني  - ساناز چگینی ؛   با انتشار نتیجه جلسه فدرال رزرو آمریکا و تقویت گمانه‌زنی‌ها برای افزایش نرخ بهره بانکی این کشور در ماه ژوئن، طلا بیشترین کاهش هفتگی در نزدیک به 2 ماه گذشته را رقم زد.

به گزارش  رویترز، قیمت طلا در معاملات روز جمعه برای سومین روز متوالی کاهش یافت و بیشترین کاهش هفتگی در نزدیک به 2 ماه گذشته را به علت تقویت گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره بانکی در ماه آینده ثبت کرد.

هر اونس طلا با 2.77 دلار کاهش 1251.98 دلار فروخته شد. طلا طی هفته گذشته 1.6 درصد برای سومین هفته متوالی کاهش یافت.

ویلیام دودلی، رئیس فدرال رزرو نیویورک روز پنج شنبه گفته بود حس قوی میان مقامات بانک مرکزی وجود دارد که بازارها احتمال انجام سیاست های انقباضی را ناچیز پنداشته اند.

این اظهارات یک روز پس از انتشار صورت جلسه نشست آوریل بانک مرکزی آمریکا مبنی بر اینکه اکثر سیاست مداران احساس می کنند که زمان افزایش نرخ بهره در ماه آینده مناسب باشد، عنوان شد. این بیانیه قیمت طلا را به کمترین رقم در 3 هفته پیش از آن برابر با 1244 دلار رساند.

فیلیپ استری بل تحلیلگر بازار گفت: «بر اساس این نتیجه نشست، من فکر می‌کنم واقعا چراغی در مورد احتمال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن روشن کرد.»

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان 4.5 درصد در روز پنچ‌شنبه رشد کرد و به بالاترین رقم از نوامبر 2013 رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: