کد خبر: ۶۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 04 May 2016
بانكداري ايراني - بانك سامان با رعايت استانداردهاي شركت سپرده گذاري مركزي توانست بعد از بانك هاي ملي و تجارت وارد فرايند تسويه وجوه معاملات بورس اوراق بهادار شود.
 بانكداري ايراني  -  مديرعامل شركت سپرده گذاري مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه(سمات) به ورود سومين بانك به فرايند تسويه وجوه معاملات بورس اشاره كرد و گفت: در بازارهاي مالي كارا، دو بازار پول و سرمايه بعنوان دو بال اقتصاد به طور هماهنگ با هم حركت مي كنند و مي توانند سبب رشد اقتصادي شوند.

به گزارش روابط عمومي سمات، محمدرضا محسني در آيين رونمايي وارد شدن سومين بانك در فرايند تسويه وجوه معاملات بورس اوراق بهادار گفت: شركت سپرده گذاري مركزي بر اساس قانون بازار اوراق بهادار، مسئوليت امور مربوط به ثبت، نگهداري و انتقال مالكيت اوراق بهادار و تسويه وجوه عاملات را برعهده دارد.

وي افزود: سمات به دنبال تضمين امنيت و كارآمدي بازار سرمايه ايران از طريق توسعه و بهينه سازي ساز و كار تسويه معاملات با تمركز بر افزايش كارايي، كاهش ريسك و هزينه پاياپاي و تسويه وجوه معاملات است.

وي، يكي از ابزارهاي موجود براي رسيدن به اين هدف را «توسعه همكاري ها با بازار پول و بهره گيري از پتانسيل هاي موجود در اين زمينه» عنوان كرد.

مديرعامل سمات، بازار پول و سرمايه را مكمل يكديگر خواند و افزود: تعامل اين دو بازار مي تواند سلايق و علايق سرمايه گذاران و سرمايه پذيران را به نحو مطلوبي پوشش دهد.

وي ادامه داد: بانك سامان با رعايت استانداردهاي شركت سپرده گذاري مركزي توانست بعد از بانك هاي ملي و تجارت وارد فرايند تسويه وجوه معاملات بورس اوراق بهادار شود.

وي تاكيد كرد: هر بانكي كه بتواند خدمات بهتري از نظر فني و مالي به فعالان بازار سرمايه ارائه دهد، مي تواند وارد اين فرايند شود.

محسني با بيان اينكه انتقال فرايند وظايف تسويه و پاياياي بورس كالا به شركت سپرده گذاري در چند روز آينده عملياتي مي شود، افزود: اين شركت ارتقاء كارايي فرايندهاي تسويه وجوه معاملات را سرلوحه برنامه هاي خود قرار داده است تا بتواند به خوبي از ظرفيت هاي موجود در نظام بانكي كشور استفاده كند.

وي به شعار سال 95 «اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» اشاره كرد و گفت: رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار در حكم جديد وزير امور اقتصادي و دارايي مسئول تامين مالي بنگاه هاي اقتصادي كشور شده است تا اين بازار همسو با تحقق شعار امسال، گام بردارد.

وي تاكيد كرد: به طور حتم با همكاري خوب بانك ها و بازار سرمايه مي توان نقش مهمي در توسعه و بالندگي ايران اسلامي ايفا كرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: