کد خبر: ۶۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - 06 April 2016
بازارهای سهام آسیا در معاملات روز جاری با استمرار نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به توان اقتصاد چین که ریسک پذیری آنها را کمتر کرد، در پایین‌ترین سطح سه هفته گذشته قرار گرفتند.
بازارهای سهام آسیا در معاملات روز جاری با استمرار نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به توان اقتصاد چین که ریسک پذیری آنها را کمتر کرد، در پایین‌ترین سطح سه هفته گذشته قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه خارج از ژاپن پس از اینکه به پایین‌ترین سطح از 16 مارس سقوط کرد، به ندرت در محدوده مثبت قرار گرفته است و شب گذشته 1.6 درصد از ارزش خود را از دست داد که بزرگترین کاهش در دو ماه گذشته بود.

دارایی‌های جهانی پرریسک اخیرا با این امید که پکن برای جلوگیری از کندی بیشتر آهنگ رشد اقتصاد موفق خواهد شد، از رکورد پایینی که در فوریه شاهد بودند بهبود یافته بودند، اما سیاستگذاران و سرمایه گذاران نگرانند این احیا در بهترین حالت پر اُفت و خیز باشد و در بدترین وضعیت، عمر کوتاهی داشته باشد.

این احتیاط در بازارهای اروپایی منعکس شد و شاخصهای بزرگ عملکردهای متفاوتی را نشان دادند. شاخص FTSE100 انگلیس 0.5 درصد افزایش داشت، داکس آلمان ثابت بود و کک 40 فرانسه 0.1 درصد رشد کرد.

در وال استریت شاخص استاندارد اند پورز 500 روز سه شنبه که سرمایه گذاران در آستانه انتشار گزارش درآمد شرکتها به سودبری از افزایش اخیر قیمت اقدام کردند، 1.01 درصد از ارزش خود را از دست داد.

به گفته الکس ولف، اقتصاددان بازارهای نوظهور در شرکت سرمایه گذاری استاندارد لایف، هنوز زود است از ثبات اقتصادی چین مطمئن شویم زیرا وضعیت بازار مسکن این کشور هنوز مشخص نیست و عمده فعالیت اقتصادی اخیر حاصل هزینه مالی بوده است.

طبق گزارش موسسه فاینانس بین المللی، آمار منتشره در هفته گذشته نشان داد که سرمایه گذاران خارجی در ماه مارس 36.8 میلیارد دلار به بازارهای سهام و اوراق قرضه اقتصادهای نوظهور تزریق کرده اند که بالاترین حجم ماهانه ورود سرمایه در دو سال گذشته بوده است.

اما به نظر می‌رسد این حمایت به پایان رسیده باشد زیرا بازارهای سهام آسیا ماه جاری را با 3.6 درصد کاهش آغاز کردند. بازار سهام ژاپن در سقوط در راس بازارهای منطقه ای بود و شاخصهای سهام این کشور در طولانی‌ترین روند نزولی خود از زمان آغاز برنامه محرک اقتصادی معروف به "آبه نومیک" قرار دارند. آمار اقتصادی ضعیف اخیر این نگرانی را برانگیخته که ممکن است اقتصاد ژاپن وارد چهارمین رکودش در پنج سال گذشته شده و افزایش ارزش ین به صادرکنندگان لطمه زده است.

حتی در آمریکا که یک نقطه امیدبخش برای اقتصاد جهانی بوده است آمار ضعیف اخیر باعث شده اقتصاددانان برآورد خود از نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول را به میزان نیم درصد کاهش دهند.

بر اساس گزارش رویترز، ریسک گریزی در بازارهای ارزی هم رو به افزایش است. سرمایه گذاران مجددا به خرید ین روی آورده اند که ارزی با بازده اندک است و معمولا برای سود بیشتر در ارزهای دیگر فروخته می‌شود با اینهمه ین یک دارایی امن به شمار می‌رود و تقاضا برای آن در زمان بی‌ثباتی اقتصادی افزایش پیدا میکند. ین روز سه شنبه پس از اینکه نخست وزیر ژاپن اعلام کرد کشورها نباید با مداخله در بازارها، ارزشان را تضعیف کنند، به 109.92 ین در برابر دلار آمریکا رسیده بود که بالاترین قیمت در 17 ماه گذشته بود.

یورو تغییر چندانی نداشت و 1.1357 دلار معامله شد.

قیمت نفت با امیدواری بازارها به توافق تولیدکنندگان بزرگ برای فریز سطح تولید حدود دو درصد افزایش یافت. نفت برنت با 1.6 درصد افزایش، به 38.48 دلار در هر بشکه رسید و از رکورد پایین 37.27 دلار در روز سه شنبه فاصله گرفت. بهای معاملات نفت خام آمریکا با 2.5 درصد افزایش، در 36.75 دلار قرار گرفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: