کد خبر: ۶۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - 01 March 2016
ر‌ئال‌ ماد‌رید در دوران ریاست فلورنتینو پرس در فتح لالیگا موفق نبوده است.

ر‌ئال‌ ماد‌رید در دوران ریاست فلورنتینو پرس در فتح لالیگا موفق نبوده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از آس، لالیگا بزرگترین کمبود فلورنتینو پرس در طول 12 سال ریاستش در ر‌ئال‌ ماد‌رید است. در این مدت، مادرید تنها سه بار لالیگا را فتح کرد و در دوران دوم حضورش در این باشگاه در سال 2009، تنها یک بار به عنوان قهرمانی دست یافت.

این در حالی است که رقیب رئال مادرید یعنی بارسلونا، 6 بار در این 12 سال قهرمان شده است. مادرید نسبت به قهرمانان دیگر لیگ‌های اروپایی نیز عملکرد ضعیف‌تری داشته است. از زمانی که پرس به مادرید بازگشت، تیم‌های بایرن مونیخ و یوونتوس (چهار قهرمانی)، پا‌ر‌ی ‌سن‌ ژر‌من، پورتو و بنفیکا (سه قهرمانی) و منچستریونایتد، منچسترسیتی، چلسی و دورتموند (یک دو قهرمانی) در لیگ‌های کشورشان بدست آوردند. تنها اتلتیکو همچون مادرید در این مدت، یک جام را بالای سر برده است.

این موقعیت می‌تواند بدتر نیز بشود. تنها بارسلونا مسیر قهرمانی در این فصل قرار ندارد بلکه تیم‌های بزرگ اروپایی نیز همین شرایط را دارند. بایرن مونیخ و یوونتوس که مدتی است در صدر جدول جای گرفته است، شرایط قهرمانی دارند.

در زمانی که پرس در این باشگاه حضور نداشت (2009 تا 2006)، مادرید دو بار فاتح لالیگا شد و بارسلونا با هدایت فرانک رایکارد را کنار زد. اولین قهرمانی در فصل 07–2006 با پشت سر گذاشتن آبی‌ اناری‌ها بدست آمد. بارسلونا در آن سال که لیونل مسی 19 ساله را همراه داشت، فاتح لیگ قهرمانان اروپا شدند. در فصل بعد از آن نیز مادریدی‌ها قهرمان لالیگا شدند اما در فصل سوم نتوانستند از بارسلونایی که با حضور تیری آنری و یحیی توره تقویت شده بود، پیشی بگیرد.

از سال 2009، فلورنتینو پرس پس از بازگشت به رئال مادرید، خرج کرد و خرج کرد اما نتوانست بارسلونا را تحت هدایت پپ گواردیولا و لوییس انریکه را کنار بزند. در این هفت سال، رییس باشگاه 709 میلیون یورو برای جذب 38 بازیکن هزینه کرد و رکورد نقل و انتقالات را اولین بار با خرید کریستیانو رونالدو (96 میلیون) و با جذب گرت بیل (109 میلیون) شکست و پنجمین سرمربی تیم را از سال 2009، در سال 2016 روی کار آورد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: