کد خبر: ۶۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۴ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - 29 February 2016
طلا در کل مدت امسال برای اولین بار در پی بهبود سریع‌ توسعه اقتصادی آمریکا که به تقاضا برای دارایی امن لطمه زد، کاهش هفتگی متوالی داشته است.
طلا در کل مدت امسال برای اولین بار در پی بهبود سریع‌ توسعه اقتصادی آمریکا که به تقاضا برای دارایی امن لطمه زد، کاهش هفتگی متوالی داشته است.

به گزارش آنا، این فلز زرد در میان کالاهایی قرار دارد که تحت تاثیر نوسان بازارهای سهام و ارز در سال 2016 که تقاضا برای دارایی‌های امن را بالا برد، بهترین عملکرد را داشته‌اند.
بازارهای طلا در طول هفته گذشته حرکت بالا و پایین زیادی داشته و هفته نسبتاً پرنوسانی را پشت سر گذاشته است.

در این راستا تحلیلگران این حوزه براین باورند که طلا از لحاظ قیمتی به سطح بالاتری حرکت خواهد کرد و اگر با کاهش نیز مواجه شود تنها فرصتی برای خرید خواهد بود و همچنین نسبت به دورنمای کوتاه مدت آن خوش بین هستند.

قیمت طلا از ابتدای هفته گذشته تا روز پنج شنبه در سطح بالاتری قرار داشت اما روز جمعه به دنبال قوی شدن ارزش دلار که تقاضا برای این فلز زرد را محدود کرد با کاهش روبرو شد.
قابل ذکر است که شاخص دلار آمریکا روز جمعه رشد کرده و قوی‌تر شدن این ارز باعث شد سرمایه‌گذاران از طلا فاصله بگیرند.

دلیل رشد دلار آمریکا نیز این بود که روز جمعه رهبران مالی کشورهای صنعتی G20 در شانگهای جمع شده و امیدها را نسبت به اعلام یک برنامه محرک اقتصادی هماهنگ برانگیختند و در پی آن شاخص دلار 0.1 درصد رشد کرد و بازارهای سهام اروپایی به بالاترین سطح در سه ماه گذشته صعود کردند.

طلا از ابتدای امسال تاکنون که بازارهای سهام ریزش‌های سنگینی را تجربه کردند، موقعیت خود را به عنوان پناهگاهی امن برای سرمایه‌گذاری بازیافته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: