کد خبر: ۶۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - 15 February 2016
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: کفایت سرمایه یکی از مهم ترین مشکلات نظام بانکی کشور است که بانک رفاه با حمایت سازمان تامین اجتماعی این چالش را برطرف خواهد ساخت.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: کفایت سرمایه یکی از مهم ترین مشکلات نظام بانکی کشور است که بانک رفاه با حمایت سازمان تامین اجتماعی این چالش را برطرف خواهد ساخت.

 دکتر سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان این مطلب در همایش تبیین استراتژی های سال آینده این بانک که با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و مدیران صف و ستاد بانک رفاه کارگران 19 بهمن ماه سالجاری در محل هتل هما برگزار شد، افزود: سودآوری بانک رفاه افزایش سرمایه سهام داران اصلی بانک که اقشار آسیب پذیرجامعه هستند را در پی دارد و بنابراین بانک باید با نهایت جدیت و اهتمام این سرمایه را ارزشمند سازد. منابع بانک حاصل سرمایه های خرد کارگران کشور است و ایجاد ارزش و صیانت از آن اجراخروی خواهد داشت.

دکتر نوربخش خاطرنشان ساخت: تردیدی ندارم با توجه به فرصت ذاتی که در بانک وجود دارد و با هم افزایی های ایجاد شده بین بانک و سازمان و شرکت های تابعه آن، بانک رفاه در آینده ای نزدیک بزرگترین بانک کشور خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بانک رفاه 10 درصد از دارایی های سازمان محسوب می شود،‌ افزود: نهادهای اقتصادی این سازمان از جمله بانک رفاه و شستا نقش مهم و تاثیرگذاری در اقتصاد کلان کشور دارند.

وی حوزه اصلی فعالیت بانک رفاه در سازمان تامین اجتماعی را متعلق به حوزه سرمایه گذاری سازمان دانست و افزود: در بخش سرمایه گذاری سازمان ظرفیت های ویژه ای نهفته است که بانک رفاه می تواند فعالیت گسترده داشته باشد. این حوزه هم متقابلاً می تواند از ظرفیت بانک بهره مند شود. 

دکتر نوربخش ادامه داد: در حوزه ارزی فعالیت های اقتصادی سازمان که با توافقات صورت گرفته بین المللی در آینده افزایش خواهد یافت، بانک رفاه به عنوان یک بنگاه اقتصادی می تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند.

وی زنجیره های ارزش در سازمان را برای بانک بسیار سودآور دانست و خاطرنشان ساخت: سه زنجیره درمان، بازنشستگی و سرمایه گذاری یک فرصت مغتتم برای بانک رفاه است. خلق این فرصت در نظام بانکی بی نظیر است. بانک رفاه در این زنجیره ارزش می تواند سودآوری مطلوبی داشته باشد.

دکترعلی صدقی مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز در ادامه این همایش طی سخنانی گفت: در تدوین استراتژی های سال آینده بانک، راهبرد بانک سلامت محور، یکی از اصلی ترین اصول و ارکان بانک در نظر گرفته شده است. راهبردی که با امضای تفاهم نامه چهارجانبه نخستین گام اجرایی آن برداشته شد.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با بیان این مطلب افزود: بانک رفاه در سال 95 سه موضوع اصلی را به صورت مجدانه پیگیری می کند: بازآفرینی و بازطراحی مجدد بانک، تغییر مدل کسب و کار بانک از مشتری مداری به مشتری محوری و تمرکز برظرفیت های نهفته در زنجیره ارزش بازار سلامت کشور.

وی اظهار داشت: مدل کسب و کار آینده بانک رفاه تغییر رویکرد از مشتری مداری به مشتری محوری است. مشتری مداری یعنی طراحی محصول و فروش آن به بازار، اما مشتری محوری یعنی اینکه نیاز مشتری را به درستی درک کنیم و متناسب با آن خدمت و محصول طراحی کنیم. آنچه در بازار رقابتی مهم است برآورده سازی نیاز مشتریان به صورت اختصاصی است.

دکتر صدقی در ادامه افزود: چرخه حیات سازمانی بانک رفاه به مرحله ای رسیده که نیازمند تدوین استراتژی های جدید است. برای تولد مجدد سازمان باید برنامه ها و اهداف جدید برای آن تعریف شود. مدل کسب و کار آینده بانک هم باید به سمتی حرکت کند که هم برای بانک و هم برای مشتری خلق ارزش را در پی داشته باشد.

دکتر محقق نیا عضو هیات مدیره بانک رفاه کارگران نیز با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار و فرایندها در سال آتی افزود: هر استان باید عملاً یک بانک رفاه مستقل باشد و پاسخگوی سود و زیان و منابع خود باشد. اختیارات وسیعی هم از سوی هیات مدیره بانک به هر اداره امور شعب ارائه خواهد شد.

فرشید فرخ نژاد دیگر عضو هیات مدیره بانک رفاه کارگران در این همایش اظهار داشت: به حمدا... با تلاش مسئولان اجرایی کشور تعاملات و ارتباطات بانکی با سایر بانک های جهانی امکان پذیر شد. یکی از این زیرساخت ها برقراری سوئیفت است که کمک شایانی به بانک رفاه خواهد کرد.
عضو هیات مدیره بانک رفاه کارگران با بیان اینکه در پسابرجام امکان استفاده از فاینانس بین المللی و منابع ارزان قیمت خارجی فراهم خواهد شد، افزود: باید از فرصت پیش آمده نهایت استفاده شود و بهترین مشتریان را جذب کنیم. رقابت در حوزه بین المللی بسیار شدید است، بانک رفاه باید در این زمینه با تجهیز حداکثری زیرساخت های خود وارد عرصه بین المللی شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: