کد خبر: ۶۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - 11 February 2016
بانکداری ایرانی –بیمه پاسارگاد در 3 سال گذشته  به دلیل شرایط رکود اقتصادی نوسانات زیادی را در بین شرکت‌های بیمه تحمل کرد از طرفی در نسبت توانگری با رشد روبرو شد و از طرف دیگر در سودآوری درنهایت  با افت مواجه شد.

بیمه پاسارگاد به‌عنوان شرکتی  با 113 میلیارد تومان سرمایه در سال 94 معادل 337 ریال سود برای سهامداران خود پیش‌بین کرده که نسبت به سال 93 معادل 40 درصد کاهش داشت این در حالی است که سال 93 نسبت به سال قبل از آن نزدیک به 8 درصد رشد داشته است این وضعیت به دلیل مشکلات اقتصادی و رکود ، عملکرد مناسبی ارائه نکرد. 

همچنین  شرکت بیمه پاسارگاد در چهار سال گذشته با عملکرد خود توانست در سطح یک توانگری مالی قرار بگیرد. بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران در راستاي وظايف حاكميتي، قانون تأسیس، قوانين و اسناد بالادستي كشور و مأموریت‌های نظارتي، به‌منظور شفاف‌سازی وضعيت مالي و تعهدات شرکت‌های بيمه در قبال بیمه‌گذاران و صاحبان حقوق آن‌ها، سطوح توانگري مالي شرکت‌های بيمه را همه‌ساله اعلام می‌کند و بر اساس آن  درصد ریسک شرکت‌های بیمه تعیین می‌شود. 

بر اساس گزارش‌های دریافتی، نسبت توانگری مالی این شرکت در سال 1394 برابر با 115 درصد و این نسبت برای سال 1393 معادل 105 درصد تعیین‌شده است. هرچند که نسبت به شرایط مناسب‌تر سال 91 فاصله زیادی وجود دارد اما سطوح توانگری بیمه پاسارگاد در سه سال‌ اخیر نشان می‌دهد که این شرکت‌ بیمه ، با داشتن توانگری ۱۱۵ درصدی در سال 94  و در نظر گرفتن حاشیه ریسک بالا، توانسته‌ است همچنان توانگری مالی خود را در سطح مطلوب حفظ نمایند.

گفتنی است شرکت بیمه پاسارگاد از ابتدای اجرایی شدن آیین‌نامه شماره ۶۹ شورای عالی بیمه تاکنون، موفق به حفظ سطح یک توانگری مالی خود در صنعت بیمه‌شده و این در حالی است بیمه پاسارگاد توانسـته است با مدیریت صحیح منابع و برنامه‌های افزایش سرمایه شاخص توانگری مالی خود را رشد دهد.



گفتنی است که شرکت بیمه پاسارگاد (سهامی عام) یکی از نخستین شرکت‌های بیمه خصوصی کشوراست که به‌منظور عرضه خدمات بیمه‌ای در سطح استاندارهای جهانی،کسب سود متوازن و همسو  با  مصالح ملی و فعالیت درزمینهٔ بیمه‌های زندگی و غیرزندگی (به‌طور مستقیم و قبولی اتکایی )توسط گروه مالی پاسارگاد تأسیس شد.

این شرکت در قالب سهامی عام در  تاریخ ۸۵/۱۱/۱۸ طی شماره ۲۹۰۰۷۰ با سرمایه ۴۵۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال در اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسیده و پس از طی تشریفات لازم در تاریخ ۸۵/۱۱/۲۹ پروانه فعالیت خود را در کلیه رشته‌های بیمه‌ای تحت شماره ۳۴۶۰۵ از بیمه مرکزی ایران دریافت و فعالیت خود را از تاریخ ۸۵/۱۲/۱ آغاز نموده است.این شرکت توانست در تاریخ ۸۶/۸/۵ مجوز قبول اتکایی از موسسات بیمه داخلی را تحت شماره ۲۵۵۹۸ از بیمه مرکزی ایران دریافت کند و با صدور اولین گواهی قبولی در تاریخ ۸۶/۹/۱۸ فعالیت خود را در این بخش آغاز نماید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: