کد خبر: ۶۰۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۲۱ دی ۱۳۹۴ - 11 January 2016
امروز بازار سرمایه تنها در سهام و حق تقدم خلاصه نمی شود؛ انواع اوراق، صکوک و غیره قابل پذیرش هستند که بدلیل کم ریسک بودن، جذابیت بالایی برای سرمایه گذار خارجی دارند.
 مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران سرمایه کنونی در بازار سرمایه را سه هزار و 100 تریلیون ریال برآورد کرد و گفت: امروز بازار سرمایه تنها در سهام و حق تقدم خلاصه نمی شود؛ انواع اوراق، صکوک و غیره قابل پذیرش هستند که بدلیل کم ریسک بودن، جذابیت بالایی برای سرمایه گذار خارجی دارند.

سرمایه بازار بورس3100 تریلیون ریال/جذابیت بالای صکوک و اوراق برای سرمایه گذار خارجی
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، حسن قالیباف اصل امروز (دوشنبه) در نشست اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با مدیران عامل بانک ها و معاون اورپا و آمریکای وزیر امور خارجه، افزود: بحث سرمایه گذاری خارجی در درجه نخست به روابط بانکی مربوط می شود؛ اگر چالش های مربوط به این بخش برطرف شود، بازار سرمایه برای جذب این سرمایه گذاری ها مشکل خاصی ندارد.

وی به اثرپذیری بازار سرمایه از اجرای برجام نیز اشاره کرد و گفت: سرمایه گذار خارجی با آوردن نقدینگی به کشور به بازار سرمایه کمک می کند؛ از طرف دیگر به دلیل کاهش فشارهای متعدد بر بنگاه های اقتصادی، قدرت عمل آنها افزایش می یابد و اینگونه فعالیت بورس نیز بیشتر می شود.


قالیباف با اشاره به دیگر اقدامات بازار سرمایه ، گفت: زمینه خرید و فروش الکترونیک و آنلاین وجود دارد و تفاهم نامه های متعددی هم با 10 بورس دنیا از جمله بورس استانبول امضا شده است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر چند بازار سرمایه در کشور فعالند: بورس اوراق بهادار تهران که در آن سهام شرکت ها و سایر اوراق بهادار مانند اوراق مشارکت خرید و فروش می شود. فرابورس ایران که سهام شرکت هایی که به دلایلی موفق به پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران نمی شوند مورد داد و ستد قرار می گیرد. 

بورس کالای ایران که در آن انواع کالاها مانند محصولات پتروشیمی، فلزات، محصولات کشاورزی و ... خرید و فروش می شود و بورس انرژی که در آن حامل های انرژی با محصولات برق، به عنوان یکی از مهمترین حامل های انرژی، خرید و فروش می شود. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: