کد خبر: ۵۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۱۷ دی ۱۳۹۴ - 07 January 2016
نشست مدیران عامل بانک‌ها و معاون وزیر اقتصاد پیرامون بررسی شاخص‌های مهم اقتصادی کشور و بانک‌های در معرض ریسک برگزار شد.
 بانکداری ایرانی – نشست مدیران عامل بانک‌ها و معاون وزیر اقتصاد پیرامون بررسی شاخص‌های مهم اقتصادی کشور و بانک‌های در معرض ریسک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه‌ مدیران عامل بانک ‌های دولتی، خصوصی‌ شده و خصوصی که با حضور معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی و مدیران عامل کلیه بانک‌های کشور برگزار شد، راهکارهای بهبود کیفیت دارایی‌ های بانک‌ ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حسین قضاوی در این جلسه با بررسی شاخص‌های مهم اقتصادی کشور و ارائه آماری از وضعیت بانک‌های در معرض ریسک، گفت: در شرایط پساتحریم ضروری است بانک‌‌های کشور با تمام توان، فعالیت خود را در بخش بین‌ الملل تقویت کند.

وی افزود: ورود مجدد به حوزه بین ‌الملل در درجه اول منوط به اصلاح ساختار مالی بانک‌ها است که در صورت تحقق این امر، با استفاده از منابع مالی خارجی شاهد رشد اقتصادی کشور نیز خواهیم بود.

در ادامه جلسه، گزارشی در خصوص بررسی تاسیس شرکت مدیریت دارایی‌ ها (AMC) توسط مدیر عامل بانک مسکن ارائه شد، سپس حاضرین در جلسه به بیان چالش ‌های فعلی بانک ‌ها و ارائه راهکارهای مقابله با این چالش‌ ها پرداختند.

در پایان جلسه، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌‌های دولتی تداوم تشکیل این‌گونه جلسات را در جهت هم ‌افزایی ضروری برشمرد. 

در این جلسه مقرر شد بانک‌‌ها گزارشی از مشکلات خود و راهکارهای مقابله با این مشکلات را برای بررسی و انعکاس به مراجع ذی صلاح و پیگیری برای رفع این چالش‌ها به وزارت متبوع ارسال کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: