کد خبر: ۵۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - 29 September 2015
رییس آکادمی سامان:
در سال جاری و تاکنون، سه سمینار با حضور سخنرانان خارجی و دو سمینار با استفاده از استادان داخلی توسط آکادمی سامان برگزار شده است، همچنین در آبان ماه امسال، دوره تجزیه و تحلیل اعتباری (Credit Analysis) با همکاری موسسه معتبر یورومانی توسط آکادمی برگزار خواهد ش
رییس آکادمی بانک سامان گفت: انتقال دانش و تجربه بین‌المللی مبارزه با پولشویی به سیاست‌گذاران نظام بانکی، فرآیند همکاری نظام بانکی کشورمان را با شبکه بانکداری بین‌المللی سریع‌تر می‌کند.

 داوود سوری در آستانه "همایش بین‌المللی مبارزه با پولشویی، هماهنگی قوانین داخلی و بین‌المللی"، درباره ضرورت برگزاری این همایش تصریح‌کرد: موضوع مبارزه با پولشویی یکی از مباحثی است که امروزه در ارتباط با فعالیت‌های بین‌بانکی و بین‌المللی بسیار مورد توجه است. متاسفانه تحریم بانکی کشور در سال‌های گذشته و رکود نسبی فعالیت‌های بین‌المللی بانک‌های کشورمان سبب شده دانش بانکی در مورد قوانین و رویکردهای جدید در مبارزه با پولشویی هماهنگ با نظام بانکداری بین‌المللی پیش نرود.

سوری تصریح‌کرد: اینک که تحریم‌ها در حال برداشته‌شدن هستند و انتظار می‌رود که به‌زودی ارتباط بین بانک‌های ایرانی و بانک‌های خارجی گسترش بیابد، آشنا نبودن با قوانین و رویه‌های جدید مبارزه با پولشویی در دوران پساتحریم می‌تواند، مشکل ایجاد کند.

وی گفت: بانک سامان در راستای یاری رساندن به انتقال دانش به بدنه نظام بانکی کشور تصمیم به برگزاری چنین سمینارهایی گرفته است تا از این طریق گامی برای توسعه نظام بانکی و توسعه اقتصادی کشور بردارد.

سوری افزود: در سال جاری و تاکنون، سه سمینار با حضور سخنرانان خارجی و دو سمینار با استفاده از استادان داخلی توسط آکادمی سامان برگزار شده است، همچنین در آبان ماه امسال، دوره تجزیه و تحلیل اعتباری (Credit Analysis) با همکاری موسسه معتبر یورومانی توسط آکادمی برگزار خواهد شد.

رییس آکادمی سامان درخصوص دستاوردها و کارکردهای این همایش‌ها گفت: حضور مدیران ارشد شبکه بانکی، روسا و کارشناسان ادارات مبارزه با پولشویی بانک‌های کشور در این‌گونه همایش‌های علمی و عملی، سبب انتقال دانش و تجربه کارشناسان بین‌المللی مبارزه با پولشویی به سیاست‌گذاران نظام بانکی کشور در زمانی کوتاه می‌شود.

وی افزود: در صورتی‌ که این تجربه‌ها به درستی مورد استفاده قرار بگیرد، زمینه پذیرش و تعامل سیستم بانکی کشور در نظام بانکداری بین‌الملل با سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت.

سوری درباره استاد سخنران "همایش بین‌المللی مبارزه با پولشویی، هماهنگی قوانین داخلی و بین‌المللی" نیز خاطرنشان کرد: پروفسور جورج شاپوتو علاوه بر سابقه دانشگاهی، حدود 20 سال تجربه کار در بانک‌های معتبر خارجی را دارد و در زمینه آموزش کارکنان بانک‌ها بسیار فعال است.

وی گفت: پروفسور شاپوتو از اساتید دوره MIM آکادمی سامان است که از سال 1393 با همکاری دانشگاه گرونوبل فرانسه در تهران برگزار می‌شود و به همین دلیل آشنایی کاملی با نظام بانکی ایران دارد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: