کد خبر: ۴۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - 02 June 2015
وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: بانک رفاه کارگران به عنوان بانکی با سابقه در بسیاری از طرح های وزارت خانه از جمله طرح مسکن کارگران، می تواند تکیه گاه و حامی این وزارت خانه باشد.
علی ربیعی با تاکید بر هم افزایی بانک، سازمان تامین اجتماعی و سازمان های تابعه اظهار داشت: بانک رفاه کارگران که مزین به نام شریف کارگران و قشر زحمتکش جامعه است،‌ علاوه بر اینکه باید به بهترین وجه ممکن به صاحبان اصلی خود که کارگران هستند، خدمات ارائه کند باید دو استراتژی کلان هم در برنامه های خود لحاظ نماید؛ استراتژی اول بهره مندی از ظرفیت های سازمان تامین اجتماعی و شرکت های تابعه و استراتژی دوم حضور در حاشیه فعالیت های وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بانک،‌ سازمان تامین اجتماعی،‌ شرکت های تابعه و وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی به عنوان اعضای یک خانواده نام برد که باید تمامی توان خود را مصروف هم افزایی و افزایش توان یکدیگر کنند.

وی با تاکید بر حمایت همه جانبه از تعامل شرکت های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی گفت: در این تعاملات بانک هم باید نهایت ظرفیت خود را در اختیار این شرکت ها قرار دهد.

دکتر علی ربیعی با بیان اینکه بانک رفاه کارگران همواره برایم خوشنام و خوشایند بوده است،‌ افزود: قرارگیری نام مبارک کارگران در کنار نام بانک، راه و هدف این بانک که همانا ارائه خدمات شایسته و مطلوب به بخش زحمتکش جامعه است را نشان می دهد.

وی با قدردانی از زحمات و دستاوردهای محمدرضا نظری از ایشان،‌ به عنوان مدیری پاکدست و ساعی نام برد و گفت: بحمدا... در دوران مسئولیت ایشان بانک رفاه کارگران دستاوردهای مطلوبی داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با معرفی دکتر علی صدقی به عنوان مدیری با تجربه،‌ متعهد و خوشنام و پیشکسوت در نظام بانکی گفت: امیدوار هستیم ایشان با پیگیری اهداف کلان و استراتژیک بانک رفاه کارگران، تعالی روزافزون و بیش از پیش این بانک را رقم بزند.

وی با تاکید بر ثبات مدیریت تا پایان دولت تدبیر و امید، خاطر نشان ساخت: مسئولان کنونی بانک و مدیر عامل وقت در سایه این ثبات می تواند فعالیت ها و اقدامات خود را به بهترین شکل به سرانجام برساند.

دکتر ربیعی با اشاره به شرایط کنونی اقتصاد کشور و نظام بانکی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم نظام بانکی بهانه ای برای تسویه حساب های سیاسی قرار گیرند.

وی با اشاره به تغییر مدیریت عاملی بانک رفاه کارگران گفت: بر اساس سنت کاری ام در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل هیچ یک از بنگاه های زیرمجموعه وزارت خانه حضور نیافته ام،‌ اما حضورم در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل این بانک حاکی از اهمیت و حساسیت این موضوع است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه این تغییر جزو تغییرات طبیعی و نه تنبیهی است، یادآور شد: این تغییر به منظور بهبود مستمر و بهره مندی از افراد در جایگاه های مختلف صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اگر بانک آینده پژوهی و پایش بازار نداشته باشد با مشکلاتی مواجه خواهد شد، افزود: در بازار رقابتی امروز نوآوری مهم ترین عامل در کسب موفقیت در نظام بانکی است. نوآوری لزوما نباید پیچیده و بزرگ باشد،‌ بلکه از هر خدمت و از هر نقطه ای در بانک می تواند آغاز شود.

دکتر ربیعی با تاکید بر مطالعه و پایش فعالیت های بانک های پیشرو بین المللی اظهار داشت: تجارت آینده در مدار تجارت الکترونیک خواهد چرخید،‌ بنابراین لزوم توجه جدی به بانکداری الکترونیک بسیار با اهمیت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم تقویت و توجه جدی به بخش نوآوری و خلاقیت بانک، خاطر نشان ساخت: بانک رفاه کارگران با تهیه برنامه های تشویقی و انگیزشی می تواند نقدینگی سطوح میانی و پایین جامعه را که کارگران و کارمندان آن را تشکیل می دهند،‌ نقشی موثر و مفید در برنامه های اقتصادی دولت که کاهش تورم است، داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه صاحبان اصلی بانک مستمری بگیران و کارگران هستند، گفت: تمامی همکاران بانک رفاه کارگران باید با این افراد به مانند یک سهامدار رفتار کنند.

دکتر ربیعی از سازمان تامین اجتماعی و شرکت های تابعه آن به عنوان یک ظرفیت ویژه برای بانک رفاه کارگران یاد کرد و افزود: علاوه بر این،‌ بانک دارای نیروی انسانی جوان،‌ توانمند و فعال است و این عامل می تواند به رسیدن بانک بر قله نظام بانکی کشور کمک شایانی کند.

وی در خاتمه بر همراهی و همکاری کامل همه کارکنان بانک با مدیر عامل جدید تاکید و برای وی در سمت جدید آرزوی توفیق کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی: بانک رفاه کارگران ویترین سازمان تامین اجتماعی است
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بانک رفاه کارگران به عنوان عضوی از خانواده بزرگ تامین اجتماعی و ویترین این سازمان در جامعه در کنار بخش درمان است،‌ اظهار داشت: بانک رفاه کارگران با تعامل گسترده با مستمری بگیران و بازنشستگان و ایجاد رضایت مندی در آنها از طریق ارایه خدمات مطلوب و روزآمد می تواند نقش مهم و موثری در دستیابی به اهداف سازمان تامین اجتماعی ایفا کند.

دکتر سیدتقی نوربخش طی سخنانی در این مراسم با تاکید بر اینکه بانک رفاه کارگران در پرتفوی سازمان تامین اجتماعی قرار دارد،‌ افزود: همانطور که شستا و شرکت های سرمایه گذاری سازمان جزو پرتفوی سازمان تامین اجتماعی نقش مهمی دارد،‌ بانک رفاه کارگران هم با توجه به اینکه کاملا متعلق به سازمان است، جزو پرتفوی سازمان است و به این دلیل حائز اهمیت فراوان برای سازمان است.

دکتر نوربخش با اشاره به شرایط کنونی اقتصاد کلان کشور و نظام بانکی،‌ خاطر نشان ساخت: بانک رفاه کارگران به عنوان بازوی اقتصادی سازمان، همواره حامی و یاور سازمان تامین اجتماعی بوده است.

دکتر نوربخش، سازمان تامین اجتماعی را ظرفیت ویژه بانک رفاه کارگران خواند و اظهار داشت: علاوه بر این،‌ سرمایه و اعتماد 40 میلیون مخاطب سازمان تامین اجتماعی هم به عنوان اعتبار این بانک در جامعه به شمار می رود.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد با همراهی و حمایت مدیرعامل جدید بتوانیم تکالیف کلیدی سازمان را به نحو مطلوبی انجام دهیم.

دکتر صدقی مدیرعامل بانک: نظام بانکی در معرض هجمه های شدید است
دکتر صدقی در مراسم معارفه خود با قدردانی از حسن نظر دکتر علی ربیعی وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی و مسئولان سازمان تامین اجتماعی، نظام بانکی را نیازمند حمایت همه جانبه دانست و گفت: چندی است که نظام بانکی در معرض هجمه های شدیدی قرار گرفته است.

وی با بیان این مطلب افزود: البته نمی توان با قاطعیت اظهار داشت که نظام بانکی هیچ کاستی نداشته است،‌ اما تلاش ها برای تخریب چهره نظام بانکی هم اکنون فزاینده است و مقابله با آن نیازمند برنامه ریزی و حرکت هدفمند مدیران بانکی است.

مدیر عامل بانک رفاه کارگران با ابراز خرسندی از فرصت خدمتگزاری به مردم شریف ایران، گفت: عرصه اقتصادی یکی از مهم ترین عرصه های خدمت رسانی است و امیدواریم با حمایت و رهنمودهای وزیر محترم تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی و هیات امنای بانک و با برنامه ریزی هایی که داریم بتوانیم منشا خیر باشیم.

دکتر صدقی با اشاره به اینکه امروزه بانک ها به عنوان بازوی اقتصادی و جزئی جدانشدنی از نظام اقتصادی کشور به حساب می آیند،‌ اظهار داشت: دقت،‌ سرعت و امانتداری از اولویت های اصلی مشتریان است و لازم است تمامی همکاران به این سه عامل دقت نظر داشته باشند.

وی کارکنان نظام بانکی را جزو سختکوش ترین کارکنان کشور دانست و گفت: بالاترین نرخ موثر کار متعلق به کارکنان بانک است.

دکتر علی صدقی به ظرفیت ویژه بانک در تامین اجتماعی اشاره و بر ضرورت افزایش سطح تعاملات تاکید کرد و افزود: با حمایت ها و همراهی های مقام وزارت و مسئولان سازمان در آینده ای نزدیک شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش بانک خواهیم بود.

مدیر عامل سابق بانک: بانک رفاه کارگران بزرگ و تاثیرگذار شده است
محمدرضا نظری در مراسم تودیع خود با بیان اینکه امروزه بانک رفاه کارگران بسیار بزرگ،‌ تاثیرگذار و رقیب جدی برای بانک های بزرگ کشور محسوب می شود،‌ گفت: با تلاش و همکاری تمامی کارکنان در این بانک،‌ امروزه بانک رفاه کارگران دارای سرمایه بسیار مطلوبی است و یکی از بانک های قدرتمند نظام بانکی کشور به حساب می آید.

وی با قدردانی از دکتر ربیعی،‌ مسئولان سازمان تامین اجتماعی،‌ هیات مدیره بانک و تمامی همکارانی که طی2 سال گذشته در مسیر اهداف و برنامه های بانک از هیچ کوششی فروگذار نکرده اند،‌ گفت: برای اینکه آینده بانک تضمین شود از کارهای کوچک عبور کرده و به عرصه های بزرگ و زیر ساختی نظیر‌ نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع نوین ورود کردیم.

وی در ادامه به تشریح فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در 2 سال اخیر پرداخت و افزود: در 2 سال گذشته سرمایه بانک به نحو چشمگیر و مطلوبی افزایش یافته است و این افزایش سرمایه نشان دهنده کیفیت و جایگاه بانک است.

محمدرضا نظری همچنین به مقایسه عملکرد بانک رفاه کارگران با بانک های بزرگ و تجاری کشور پرداخت و گفت: بحمدا... طی این مدت رشد 2 برابری در تمامی شاخص ها را نسبت به سایه بانک ها تجربه کرده ایم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: