کد خبر: ۱۸۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - 11 October 2020
بررسی عمکرد شش ماهه 17 شرکت بیمه ای نشان می دهد بیشترین حق بیمه تولیدی را در بین این شرکت ها بیمه آسیا تولید کرد و بیشترین خسارت را بیمه دانا پرداخت کرد و بالاترین تراز عملیاتی را بیمه آسیا ثبت کرد.

بانکداری ایرانی- لیلا فریادرس؛  عملکرد شش ماهه 17 شرکت بیمه ای در شش ماه نخست سال جاری نشان می دهد این شرکت ها در مجموع 20 هزار 144 میلیارد تومان حق بیمه تولید کردند و درمقابل 10 هزار 204 میلیارد تومان خسارت پرداخت ان که حاصل آن ثبت مثبت تراز تجمعی 9 هزار 910 میلیارد تومان بود.

رتبه نخست تولید حق بیمه
بیمه آسیا طی شش ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 99، در بین 17شرکت بیمه ای دارای بیشترین سهم حق بیمه تولیدی بوده است این شرکت دراین دوره بالغ برسه هزار 771 میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد.

بر اساس این گزارش، در شش ماهه نخست سال جاری، در مجموع 17 بیمه ،آسیا ، پاسارگاد، دانا، کوثر، البرز، پارسیان، ملت، معلم ، تجارت نو، نوین، سامان ، ما، دی ، اتکایی ایرانیان، میهن، اتکایی امین و خاورمیانه 20 هزار 144میلیارد تومان حق بیمه تولید کردند که بیمه آسیا با کسب سه هزار 771 میلیارد تومان نزدیک به 19 درصد از مجموع حق بیمه این هفده بیمه را به خود اختصاص داده است.

بر همین اساس ، در بین این هفده شرکت بورسی ذکر شده، بالاترین حق بیمه تولیدی به بیمه آسیا با رقم سه هزار و771 میلیارد تومان تعلق داشته و بعد از بیمه آسیا،و رتبه دوم به بیمه دانا با رقم سه هزار و 178 میلیارد تومان اختصاص یافت، بیمه پاسارگاد در سومین جایگاه با دو هزار و 90 میلیارد تومان قرار دارد و در جایگاه چهارم بیمه کوثر با رقم یک هزار و 825 میلیارد تومان و در نهایت در پنجمین مرتبه بیمه البرز با رقم یک هزار و 670 میلیارد تومان قرار گرفته است .

بالاترین میزان جبران خسارت
بنابر گزارش های ماهیانه این هفده شرکت بیمه ای در این دوره زمانی بیشترین خسارت را بیمه دانا پرداخت کرد و بیمه آسیا ،دی ،کوثر و معلم در رتبه های بعدی قرار دارند البته به صورت طبیعی هر چقدر میزان حق بیمه تولید بیشتر باشد خسارت پرداخت شده هم رشد خواهد کرد البته شرکت های بیمه ای تلاش می کنند سرعت رشد خسارت ها را با کاهش ریسک بیمه نامه ها کاهش دهند .

ثبت بیشترین تراز عملیاتی
بیمه آسیا با ثبت تراز عملیاتی مثبت یک هزار 986 میلیارد تومان در نیمه نخست سال جاری توانست بیشترین تراز عملیاتی در بین این هفده شرکت بورسی به خود اختصاص دهد و در رتبه دوم بیمه پاسار گاد با تراز مثبت یک هزار و 633 میلیارد تومان ، بیمه دانا با تراز مثبت یک هزار 51 ، بیمه کوثر با تراز مثبت 963 و بیمه البرز با تراز مثبت 890 در جایگاه سه تا پنجم قرار دارند.

بررسی عملکرد 17 شرکت بیمه ای درنیمه نخست سال 99
 
خبرهای مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: