کد خبر: ۱۸۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - 10 August 2020
مدیر عامل بیمه «ما» در گفت و گو با بانکداری ایرانی؛
بیمه «ما» به دلیل مدیریت پورتفوی و سرمایه گذاری مناسب توانست سودآوری خوبی داشته باشد تا جایی که یکی از بهترین تقسیم سود برای سود مشارکت در منافع را برای بیمه گذاران بیمه زندگی را محقق خواهد کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی ،  شرکت بیمه «ما» در دو سال گذشته به دلیل مدیریت پورتفوی و سرمایه گذاری مناسب توانست سودآوری خوبی داشته باشد تا جایی که یکی از بهترین تقسیم سود برای سود مشارکت در منافع را برای بیمه گذاران بیمه زندگی را محقق خواهد کرد. 
 
حجت بهاری فر مدیر عامل بیمه «ما» در گفت و گو با بانکداری ایرانی با بیان مطلب فوق تاکید کرد: بیمه «ما» در دوسال گذشته سعی کرده است کم ریسک ترین پورتفوی را تشکیل دهد. مسئولیت، آتش سوزی ، بیمه های زندگی و بیمه های درمان از جمله این بیمه ها هستند. این مدیریت مناسب پورتفو، نقش خود در رشد سود شرکت نشان داده است.  
 
وی افزود: نکته جالب توجه این است که در پایان سال 98 پورتفوی شرکت بیمه «ما» به بالاتر از 1000 میلیارد تومان رسیده است و این در حالی است که نیروی انسانی به این مجموعه اضافه نشده است. لذا شرکت بیمه «ما» با همان امکانات اقدام به افزایش بهره‌وری کرده و سرانه تولید شرکت به دوبرابر رسیده است. در واقع شرکت بیمه از سال 99 سیاست های خود را بر اساس کسب پورتفوی خرد و فروش بیمه نامه های خود تبیین کرده است  و بر همین اساس پایین ترین ضریب خسارت را در صنعت بیمه ثبت کرده است. علت این کار این است که بیمه های خرد با قیمت فنی عرضه می شوند و قیمت واقعی دارند  اما بیمه نامه های کلان به دلیل رقابت بالا با تخفیف ارائه می شود و قیمت تمام شده آن برای شرکت های بیمه معمولا صرفه اقتصادی ندارد و در بعضی اوقات با زیان نیز همراه می شود و بر روی صورتهای مالی شرکت ها تاثیر منفی خواهد گذاشت. از طرف دیگر شرکت بیمه ما یکی از شفاف ترین شرکتهای بیمه‌ای  است که اطلاعات خود را به موقع بدون تاخیر منتشر می کند. علاوه بر همه اینها، سرعت عمل در رسیدگی به خسارتها نیز رشد خوبی پیدا کرده است.
 
بهاری فر در مورد افزایش سرمایه بیمه «ما»  گفت: در خصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی، گزارش های توجیهی آماده شده وبه تایید سازمان حسابرسی و بیمه مرکزی هم  رسیده است ودر حال حاضر منتظر اظهار نظر سازمان بورس هستیم  که احتمالا در اینده نزدیک  تاییدیه آنها هم گرفته می شود و  بر آن اساس سرمایه شرکت را از 150 میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان می‌رسد که در حال طی کردن مراحل هستیم. گفتنی است که این افزایش سرمایه ، قبولی اتکایی را نیز به همراه خواهد داشت. 
 
مدیرعامل شرکت بیمه ما اظهار کرد:  بیمه «ما» از جمله شرکت هایی است که کمترین مطالبات را دارد و این موضوع سبب شده این شرکت بهترین بهره برداری را از منابع مالی داشته باشد تا جایی که بر اساس این سرمایه گذاری ها سود قابل توجهی را در بازار سرمایه  کسب کرده و برای بیمه گذاران بیمه های عمر و سرمایه گذاری شرکت  سود مشارکت در منافع  خوبی در نظر  گرفته است، همانگونه که اطلاع دارید مساله ای که برای شرکت ها رقابت ایجاد می کند مساله مشارکت در منافع است؛ هرچه سود مشارکت در منافع بالاتر باشد شرکت ها جذابتر خواهد بود. 
 
وی افزود: یکی از مهمترین کارهایی که در صنعت باید انجام دهیم، آینده پژوهی است. و معتقدیم که باید آینده را خودمان رقم بزنیم و بدانیم که به کدام سمت در حال حرکت هستیم و آمال و آروزهای شرکت کجاست و برای این مساله باید آینده ای را برای خود تجسم کنیم و برای همین از اساتید خوش فکر دانشگاه و همکاران  صاحب نظر خود در حال بهره برداری هستیم تا این طرح را به نتیجه خوبی برسانیم.
 
مدیر عامل بیمه ما در خصوص حذف فیزیکی بیمه نامه ها گفت: یکی از موضوعات مهم برای صنعت بیمه برای صرفه جویی در مصرف کاغذ ، حذف بیمه نامه های فیزیکی بود که نیت خیری پشت آن قرار دارد. اما برداشت اشتباهی برای این مساله صورت گرفته است؛ چرا که بسیاری تصور کردند که شبکه فروش حذف خواهد شد. در حالی که این گونه  نیست. چرا که بدون شبکه فروش، بیمه نامه‌ها به راحتی قابل خرید و حتی فروش نیستند و قطعا کسی که نیاز به بیمه نامه دارد باید به او  مشاوره داد و اگر مشاوره مناسبی دریافت نکند در صورت بروز خسارت، خریدار بیمه نامه قطعا متضرر خواهد شد، بنابراین این شبکه فروش است که واسط خرید و فروش بیمه نامه است و هرگز حذف نمی شود. کما اینکه بیمه نامه فیزیکی هم به هیچ وجه بصورت صددرصد حذف نخواهد شد. چرا که برخی از نهادهای حقوقی به بیمه نامه فیزیکی نیاز دارند و برای آنها صادر می شود. 
 
وی در خصوص مشکلات شبکه فروش در صنعت بیمه گفت: یکی از ضعف های شبکه فروش این است که تنها در زمان انقضای بیمه نامه به سراغ بیمه گذار می روند . به عنوان نمونه در زمان پایان بیمه شخص ثالث با سراغ بیمه گذار تماس می‌گیرند. این در حالی است که باید در طول سال نیز به سراغ بیمه گذار رفت تا دید که به مشاوره جدیدی می خواهد، یا خیر. همیشه باید همراه مشتری باشیم. همچنین در زمان خسارت نیز باید مشاور مشتریان بود تا مشتری وفادار زیاد شوند. 
مدیرعامل بیمه ما در خصوص مطالبات و بدهی های صنعت بیمه گفت: یکی از اهداف شرکت‌های بیمه تنها افزایش پورتفوی است در صورتی که باید به سراغ کیفیت کار رفته و از ریسک فرآیند بازار کم کنند چرا که شرکت های بیمه در بخش های بیمه گری سود زیادی کسب نمی کنند بلکه در  بخش سرمایه گذاری ها سود بالایی کسب می کنند. بنابراین اگر در فرآیند تخصصی خود دچار مشکل شوند به طور قطع در سرمایه گذاری هم سودی کسب نخواهند کرد.
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: