کد خبر: ۱۸۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - 05 August 2020
سککوک را می‌توان به عنوان اکوسیستم جامع کسب و کار و دربر گیرنده تعاملات تجاری در زنجیره تامین از ماده اولیه تا محصول نهایی برای کسب و کارهای کشور با ویژگی‌هایی منحصر به فرد شامل سادگی عمل و هزینه کم در راستای اجرای سیاست‌های توسعه اقتصادی کشور معرفی کرد.
سککوک را می‌توان به عنوان اکوسیستم جامع کسب و کار و دربر گیرنده تعاملات تجاری در زنجیره تامین از ماده اولیه تا محصول نهایی برای کسب و کارهای کشور با ویژگی‌هایی منحصر به فرد شامل سادگی عمل و هزینه کم در راستای اجرای سیاست‌های توسعه اقتصادی کشور معرفی کرد.

  به گزارش بانکداری ایرانی،   از مهم‌ترین خدمات سککوک در شرایط فعلی اقتصادی و در راستای اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی؛ حمایت از تولید ملی، خلق ارزش‌های نو برای مشتریان و ذینفعان صنایع کشور، بهره‌گیری حداکثری از بستر فن‌آوری اطلاعات برای تسریع در عملیات مالی بنگاه‌ها، هدایت هدفمند منابع به سمت کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار است.

در همین راستا علاوه بر همکاری بانک ملی ایران و سامانه سککوک، تفاهم شده است تا سامانه سککوک با همکاری بانک مشترک ایران ـ ونزوئلا در ارائه تسهیلات و خدمات به طرح‌ها و واحدهای صنعتی کوچک و متوسط عضو سکوی کسب و کار الکترونیک (سککوک) در قالب اعطای تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه، خرید دین برات و همچنین همکاری طرف‌های تفاهم‌نامه برای بهره‌گیری از امکانات بازار سرمایه برای رشد و گسترش و رونق تولید واحدهای صنعتی کوچک و متوسط کشور از طریق انتشار اوراق بهادار و پذیرش سمت ارکان مورد نیاز برای انتشار اوراق، همکاری داشته باشند.
بی شک در شرایط فعلی اقتصادی که واحدهای تولیدی با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند، سککوک می‌تواند راهی برای اطمینان خاطر SMEها در تامین مالی باشد؛ در همین جهت به تازگی ساز و کار تسهیلات‌دهی تمام الکترونیک به دارندگان سهام عدالت بر بستر سککوک فراهم شده و طبق وعده های وزیر محترم اقتصاد، قرار است این روند برای همه نوع تسهیلات از جمله تسهیلات تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی در تمامی بانک‌ها اجرایی خواهد شد.

حمید تهرانفر، مدیرعامل معاون نظارتی اسبق بانک مرکزی نیز درباره تسهیلات دهی غیر حضوری به مشتریان نیز در دوران شیوع ویروس کرونا، گفت: اقدام بسیار خوبی است زیرا در دوران شیوع ویروس کرونا مشتریان سیستم بانکی و بنگاه های کوچک و متوسط خواستار غیر حضوری شدن فرآیند تسهیلات‌دهی هستند. 

وی افزود: در این خصوص باید مشتری شناسایی شود و پرونده‌ای نزد بانک داشته باشند تا از طریق فضای الکترونیک درخواست تسهیلات خود را ثبت کند و فرآیند آغاز شود. حتی در مورد قرارداد بین بانک و مشتری نیز باید با استفاده از ابزارهای نوین و در چارچوب مقررات بانک مرکزی، قراردادی مجازی منعقد شود و با احراز هویت دیجیتال، قراردادهای الکترونیکی و وثیقه‌گیری و تضامین الکترونیکی مشتری دیگر نیازی به حضور مشتری نباشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: