کد خبر: ۱۸۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۳۰ تير ۱۳۹۹ - 20 July 2020
بانکداری ایرانی -پنج بانک بزرگ بورسی در فصل بهار سال جاری در مجموع بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان در آمد از محل تسهیلات اعطایی کسب کرد و در مقابل ۲۰ هزار میلیارد تومان به سپرده های سرمایه گذاری شده سود پرداخت کردند .
به گزارش بانکداری ایرانی، بررسی تازه ترین گزارش از فعالیت ماهیانه  پنج بانک ملت ، تجارت ، صادرات ، پاسارگاد ، پارسیان نشان می دهد این بانک ها در مجموع در سه ماه نخست سال جاری تراز مثبت سه هزار ۲۴۸ میلیارد تومان را ثبت کردند .
 
بانک ملت با ثبت تراز مثبت دو هزار ۷۹۱ میلیارد تومان که حاصل کسب شش هزار ۴۴۶ میلیارد تومان در آمد از محل تسهیلات اعطایی و پرداخت سه هزار ۶۶۵ میلیارد تومان سود به سپرده های سرمایه گذاری بود بهترین عملکرد را داشت .
 
بانک تجارت با کسب پنج هراز ۲۹۲ میلیارد تومان در آمد از محل تسهیلات اعطایی و پرداخت چهار هزار ۴۶۴ میلیارد تومان سود به سپرده های سرمایه گذاری و ثبت تراز مثبت ۸۲۸ میلیارد تومان در رتبه دو در بین این پنج بانک قرار گرفت .
 
ثبت تراز مثبت ۷۷۰ میلیارد تومان بانک پاسارگاد را در جایگاه سوم در بین این بانک قرار داد این بانک در این دوره چهار هزار  ۴۶۶ میلیارد تومان در آمد تسهیلاتی داشت و سه هزار ۶۹۶ میلیارد تومان سود به سپرده گذاران پرداخت کرد.
 
بانک پارسیان تراز منفی ۴۰۵ میلیارد تومان و بانک صادرات تراز منفی ۷۳۶ میلیارد تومان را  ثبت کردند.
 
معصومه فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: