کد خبر: ۱۸۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۹ - 16 July 2020
وزارت خارجه عراق مخالفت خود را با مصوبه کمیساریای اتحادیه اروپا در خصوص درج نام عراق در فهرست کشورهای پرخطر در «پولشویی و تأمین مالی تروریسم» اعلام کرد.
 به گزارش  فارس، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق از مخالفت این کشور با تصمیم کمیساریای اتحادیه اروپا مبنی بر درج نام عراق در فهرست کشورهای پرخطر در «پولشویی و تأمین مالی تروریسم» خبر داد.

طبق گزارش وب سایت وزارت خارجه عراق، الصحاف گفت که «احمد السعدی» کاردار سفارت عراق در برلین در نشست با وزیر مشاور آلمان در امور خارجه از طرف آلمانی خواست تا با این تصمیم کمیساریای اروپا مخالفت کرده و نیز تجاوزات نظامی ترکیه به خاک عراق را محکوم کند.

درج نام عراق در فهرست مذکور در حالی است که پیش‌تر در گزارش گروه ویژه اقدام مالی (FATA) آمده بود که عراق قوانین مالی بین المللی ضد تروریسم را قویا اجرا کرده است.

نزدیک به یک سال پیش بود که بانک مرکزی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که گروه ویژه اقدام مالی رسما بغداد را از لیست سیاه پیگیری خود خارج کرده و دلیل آن،  پیشرفت و دستاورد بانک مرکزی عراق و دفتر مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم این کشور در زمینه مقابله با پولشویی است.
برچسب ها: عراق ، پولشویی ، تروریسم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: