کد خبر: ۱۸۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۲۹ تير ۱۳۹۹ - 19 July 2020
بانکداری ایرانی- بانک خاورمیانه در سه ماه بهار ۹۹ توانست تراز مثبت ۱۴۴ میلیارد تومان را ثبت کند و در ۱۲ ماه سال ۹۸ سود انباشته خود را ۱۲۰ درصد افزایش داد .
به گزارش بانکداری ایرانی و براساس تازه ترین گزارش فعالیت ماهیانه این بانک منتهی به پایان خرداد ماه سال جاری این بانک نخستین فصل سال تراز عملیاتی مثبت ۲۷۲ میلیارد تومانی را ثبت کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  نزدیک به ۱۸۹ درصد رشد داشته است که حاصل کسب ۶۶۹ میلیارد تومان سود تسهیلات اعطایی و پرداخت ۳۹۷ میلیارد تومان سود به سپرده های سرمایه گذاری در این بانک بود.
  
 این شرکت بورسی در این مدت بیشترین درآمد تسهیلاتی را از سه سر فصل سایر تسهیلات به میزان ۴۲۵ میلیارد تومان ، تسهیلات ارزی به میزان ۱۰۳ میلیارد تومان و فروش اقساطی با رقم ۷۷ میلیارد تومان داشت و همچنین بیشترین سود را هم به سپرده های بلند مدت یک سال با رقم ۲۳۴ میلیارد تومان ، سپرده های کوتا مدت با رقم ۹۳ میلیارد تومان و سپرده های بلند مدت ارزی به میزان ۷۹ میلیارد تومان پرداخت کرد.
 
 
 بانک خاورمیانه صورت های مالی تلفیقی حسابرسی شده سال گذشته خود را هم درخرداد ماه منتشرکرد و سود تلفیقی هر سهم ۹۲۳ ریال گزارش شد .
 
براساس این گزارش "و خاور " در سال ۹۸ توانست ۸۶۵ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که نسبت به سال ۹۷ ، ۳۵ درصد رشد داشته است و برای هر سهم ۸۶۵ ریال سود ثبت کرد .
 
سود انباشته با افزایش ۱۲۰ درصدی در سال گذشته نسبت سال قبل از آن به رقم ۸۱۳ میلیارد تومان رسید. رشد سود آوری بانک خاورمیانه در سال ۹۸ حاصل افزایش ۳۵ درصدی مجموع در آمدهای و کنترل و هزینه این شرکت در سال گذشته است بطوری که مجموع هزینه این بانک در سال گذشته  ۱۹ درصد افزایش داشته است .
 
در بخش در آمدهای مشاع بانک خاورمیانه ۳۴ درصد رشد داشت و بیشترین رشد را در این بخش سر فصل سود حاصل از سرمایه گذاری و سپرده گذاری با رشد ۱۰۵ درصدی ثبت کرد و سود وجه التزام تسهیلات اعطایی هم ۱۳ درصد نسبت به سال 97  افزایش داشت.
 
در آمدهای غیر مشاع "وخاور " در سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشت است و در این بخش در آمد کارمزد  ۹۳ درصد رشد داشته است و مبالات ارزی به رقم ۳۰۰ میلیارد تومان رسید که نسبت سال ۹۷ ، ۹درصد افزایش داشته است.
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: