کد خبر: ۱۸۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۹ - 14 July 2020
بهمن سوری کارشناس ارشد شبکه فروش بیمه در خصوص حذف فیزیکی بیمه نامه‌ها در گفت وگو با بانکداری ایرانی گفت: شبکه فروش احساس می کند که با حذف فیزیکی بیمه نامه یا در دوران بحران کرونا بازار خود را از دست خواهد داد .
  بانکداری ایرانی _ با همه گیری بیماری کرونا در سطح جهان و ایران همه فعالیت های انسانی تحت تاثیر قرار گرفت بخصوص فعالیت های اقصادی و شکل ارایه  خدمات در بسیاری از زمینه ها تغییر کرد یکی ازاین فعالیت ها خدمات  بیمه ای است ، در صنعت  بیمه ایران یکی از اقدامات بعد    شیوع کرونا حذف فیزیکی بیمه نامه های شخص ثالث بود . تاثیرات این تغییر را بر شبکه فروش  صنعت بیمه کشور را از یکی از کارشناسان ارشد شبکه فروش صنعت بیمه کشورجویا شدیم. 

بهمن سوری کارشناس ارشد شبکه فروش بیمه در خصوص حذف فیزیکی بیمه نامه‌ها در گفت وگو با  بانکداری ایرانی گفت: شیوع و همه گیری کرونا بحث حذف فیزیکی بیمه نامه را سرعت بخشید.
توجه داشته باشید که محصولات بیمه در ایران محصولاتی فروختنی هستند نه خریدنی. یعنی در کشور ما فقط بیمه شخص ثالث اجباری است و افراد برای خرید آن به شرکت‌ها و نمایندگی‌ها مراجعه می کنند اما برای بیمه نامه‌های غیر اجباری، لزومی ندارد که  شهروندان به شرکت ها مراجعه کنند و باید شبکه فروش با فرآیند متقاعد سازی بیمه نامه را به فروش برساند بنابراین اگر مشتری مراجعه حضوری نداشته و ارتباطی با مشتری نداشته باشند قاعدتا فروش بیمه نامه‌های غیر اجباری مقدور نخواهد بود

این کارشناس بیمه در ادامه عنوان کرد:  شبکه فروش احساس می کند که با حذف فیزیکی بیمه نامه یا در دوران بحران کرونا بازار خود را از دست خواهد داد . 

مثلا به دلیل مسائل کرونا جلسات حضوری و حتی جلسات کاری شرکت‌ها حذف یا به شدت کم شده‌اند لذا این شرایط بحرانی برای همه اقتصاد کشور رخ داده است و نکته ای که باید به آن توجه کرد اینکه حدود 60 درصد از تولید ناخالص ملی کشور از محل خدمات  بدست می آید، لذا بخش خدمات باید خلاقیت و رویه ای جدیدی را برای خود در نظر بگیرد و یکی از بسترهای مناسب برای این خلاقیت فضای دیجیتالی و الکترونیکی است  و شبکه فروش نیز باید بر اساس امکانات موجود و شرایط خود را وقف داده و موفق عمل کند

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: