کد خبر: ۱۸۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۹ - 12 July 2020
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، از حضور ۳۳ شرکت دانش بنیان روی تابلوی بورس خبر داد و گفت: به زودی بزرگترین شرکت ها در تابلوی بورس را شرکت های دانش بنیان تشکیل خواهند داد .
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، از حضور ۳۳ شرکت دانش بنیان  روی تابلوی  بورس خبر داد و گفت:  به زودی بزرگترین شرکت ها در تابلوی بورس را شرکت های دانش بنیان تشکیل خواهند داد .

سورنا ستاری عصر امروز در مراسم رونمایی رسمی از احراز هویت غیرحضوری سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام )، این سامانه را یک سامانه هوش مصنوعی فوق العاده توصیف کرد و گفت: این سامانه بومی که در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی طراحی شد، طرحی بزرگ و ماندگار  برای کشور و اقتصاد دانش بنیان خواهد بود.

وی افزود:  اینکه در راه اندازی سامانه سهام عدالت نیز  چند شرکت دانش بنیان مشارکت فعال داشتند،  اتفاقی مهم  بود.   

ستاری، دارایی های نامشهود را نمادهای اقتدار کشورها خواند و با تاکید بر اینکه چالش موضوع دارایی‌های نامشهود باید برطرف شود، افزود: لازم است که در  بحث دارایی‌های نامشهود ، فرایندهای قیمت‌گذاری مشخص باشد.

 وی تصریح کرد: هم اکنون اغلب شرکت ها آینده خود را در بورس می بینند و ما نیز آنها را ترغیب به حضور خواهیم کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  ، از معافیت های مالیاتی و گمرکی به عنوان تسهیلات ورود این شرکت ها به بازار سرمایه یاد کرد و افزود: هم اکنون ۳۳ شرکت دانش بنیان روی تابلوی بورس داریم که ارزش آن به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان می رسد .  همچنین  ۱۶ شرکت جدید نیز تاییدیه های اولیه را برای ورود به بورس و فرابورس دریافت کرده اند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، حمایت از صندوق های جسورانه در بستر بورس را از برنامه های مهم این معاونت برشمرد و گفت: از توسعه این صندوق ها و سکوهای تامین مالی جمعی  حمایت خواهیم کرد.

به گفته ستاری، هم اکنون ۹ صندوق جسورانه در بورس فعال است  و ۱۳ صندوق دیگر هم موافقت اصولی برای ورود به بازار سرمایه را دریافت کرده اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: