کد خبر: ۱۸۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۹ - 08 July 2020
معاون بیمه و بانک وزارت اقتصاد از امکان خرید تا ۵ میلیون تومانی باقیمانده نخستین صندوق‌ دولت در پایان ماه خبر داد و زمان احتمالی پذیره نویسی دومین صندوق را اعلام کرد.
معاون بیمه و بانک وزارت اقتصاد از امکان خرید تا ۵ میلیون تومانی باقیمانده نخستین صندوق‌ دولت در پایان ماه خبر داد و زمان احتمالی پذیره نویسی دومین صندوق را اعلام کرد.

به گزارش  بانکداری ایرانی ، عباس معمارنژاد در مورد اینکه باقی سهام دولت در شرکت های دولتی بعد از عرضه واحدهای صندوق سرمایه گذاری قابل معامله ( ETF ) چه شد به فارس گفت:  در نخستین صندوق‌ ( شامل بانک تجارت، ملت و صادرات، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین) ، 5.8 هزار میلیارد تومان پول از مردم جمع‌آوری و مستقیم به خزانه واریز شد و باقی سهام 5 شرکت هم تا پایان ماه جاری عرضه می شود .

وی ادامه داد: امکان خرید این صندوق تا سقف 5 میلیون تومان و با تخفیف وجود دارد و افرادی که قبلا این واحدها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با سقف 2 میلیون تومان خریداری کرده اند می توانند از طریق بانک ها و کارگزاران بورس تا 3 میلیون تومان دیگر خرید کنند. در این میان ارزش صندوق "دارایکم" 25 هزار میلیارد تومان شده و هر واحد 10 هزار تومانی با رشد 170 درصدی به 27 هزار تومان رسیده و پیش بینی می‌شود مردم از خرید دوباره استقبال کنند.

این مقام مسئول در مورد گلایه برخی مبنی بر عدم مشاهده "دارایکم" در سبد سهام هم توضیح داد:‌ دارایی افرادی که از طریق درگاه بانکی خرید کرده‌اند به صورت پیش فرض در کارگزاری همان بانک لحاظ شده اما خریداران از طریق کارگزاری و کد بورسی، می‌توانند پرتفوی دارا یکم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببینند.

به گفته معمارنژاد ، واحدهای دومین صندوق دولتی هم اواخر تیر یا اوایل مرداد پذیره نویسی می شود که بسته به طی مراحل شامل سهام شرکت های  پالایشی یا فلزی و خودرویی خواهد بود.
برچسب ها: عرضه ، صندوق دولت ، ، صندوق‌
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: