کد خبر: ۱۸۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۱۷ تير ۱۳۹۹ - 07 July 2020
تعداد 43 طرح‌ صنعت برق در 3 استان‌ خوزستان، خراسان شمالی و مازندران با اعتبار 464 میلیارد تومان هم‌زمان با دهمین هفته از پویش الف_ب_ایران، از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.
 
 به گزارش فارس، مراسم دهمین هفته پویش الف-ب-ایران صبح امروز برگزار شد.

در این مراسم، رضا اردکانیان، ضمن افتتاح 43 پروژه در صنعت برق، اظهار داشت: امروز به صورت همزمان در استان‌های خراسان شمالی، مازندران و خوزستان 43 پروژه با مجموع 460 میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسیده که در این میان تعداد قابل توجهی از پروژه‌های شبکه فوق توزیع برق مربوط به استان خوزستان، پروژه افزایش توان تولید نیروگاه نکا در استان مازندران و پروژه جایگزینی کامل کابل‌های خودنگهدار با شبکه مسی مربوط به استان خراسان شمالی است.

*احداث سامانه بیمه حوادث مشترکان

وزیر نیرو، در ارتباط با لزوم بازسازی و رفع فرسودگی از شبکه توزیع، عنوان کرد: جایگزینی کابل‌های خودنگهدار با شبکه مسی در دیگر استان‌های کشور نیز در دست انجام است و این طرح مهم علاوه بر اصلاح مبلمان شهری، همزیستی و هماهنگی بیشتر با محیط زیست و جلوگیری از استفاده غیرمجاز از شبکه برق و دستبرد به تجهیزات برق را در پی دارد.

اردکانیان با اشاره به راه‌اندازی سامانه بیمه حوادث مشترکان، گفت: این سامانه در جهت آرامش خاطر مردم راه اندازی شده تا اگر به صورت طبیعی بر اساس نوسانات برق، وسایل برقی منازل مردم دچار آسیب شد بتوانند در سازوکاری مشخص اقدام به ثبت درخواست خسارت کنند و این امکان از امروز فراهم شده است.

وی، در بیان زمان شروع پرداختی بیمه به مردم، افزود: 2 ماه طول می کشد تا شرکت بیمه گذار مشخص شود و بعد از مشخص شدن شرکت بیمه گذار، با ارزیابی شکایات ثبت شده مردم، به گونه‌ای عمل می شود که حقی از کسی ضایع نشود.

اردکانیان، ضمن تاکید بر تعهد شرکت بیمه مبنی بر پرداخت گستره‌ای از حوادث مرتبط، بیان کرد: هزینه حق بیمه پرداختی مردم در سال گذشته حدود 82میلیارد تومان بود و شرکت بیمه باید مکلف به پرداخت رقمی بیش از رقم پرداختی مردم شود.

*رفع فرسودگی شبکه توزیع برق در دستور کار وزارت نیرو

وزیر نیرو با بیان اینکه بهینه‌سازی هر چه بیشتر خدمات رسانی به مشترکان آب و برق در دستور کار مستمر وزارت نیرو است، گفت: ساختار آب و برق کشور روز به روز پاسخ‌گوتر خواهد شد.

این عضو کابینه دولت با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در مورد ضرورت توجه به اصلاح شبکه‌های فرسوده برق، گفت: جایگزینی کابل‌های خودنگهدار با شبکه فرسوده مسی یکی از گام‌های مهم در راستای توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بوده و موضوع رفع فرسودگی و بهبود شبکه‌های انتقال و توزیع همچنان در دستور کار وزارت نیرو است.

* افتتاح 43 طرح صنعت برق در 3 استان

در ادامه این نشست، محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل توانیر، ضمن اشاره به افتتاح 40 پروژه صنعت برق در استان خوزستان، اظهار داشت: استان خوزستان به دلیل شرایط اقلیمی و به‌خصوص در تابستان، استانی پرمصرف در زمینه برق است و در این استان با حمایت استاندار و دیگر مسئولان، در دو بخش احداث و توسعه زیرساخت‌ها و مدیریت مصرف برق تلاش‌ها و موفقیت‌های قابل توجهی به‌دست آمده است‌.

مدیرعامل توانیر، در ارتباط با پروژه‌های سبز صتعت برق، گفت: در بخش ساز و کارها یکی از مهم‌ترین پروژه‌های توانیر در بخش توزیع که شعار آشتی شبکه برق با شاخ و برگ درختان است، جایگزینی شبکه سیم‌های مسی با کابل‌های خودنگهدار بوده که استان خوزستان و استان خراسان شمالی در اجرای این پروژه پیشتاز هستند.

در این برنامه، تعداد 43 طرح‌ صنعت برق در 3 استان‌ خوزستان، خراسان شمالی و مازندران با اعتباری بیش از 464 میلیارد تومان هم‌زمان با دهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری، رسید.

به گزارش فارس،‌بر اساس اطلاعات مطرح شده از سوی روابط عمومی وزارت نیرو، تا پایان سال 99، بیش از 250 طرح بزرگ در 31 استان کشور تحت قالب پویش الف_ب_ایران افتتاح خواهد شد که در همین ارتباط تاکنون با سپری شدن 10 هفته از این پویش، 43 طرح  در حوزه آب و برق در 13 استان کشور به بهره‌برداری رسیده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: