کد خبر: ۱۸۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۱۶ تير ۱۳۹۹ - 06 July 2020
بانکداری ایرانی _ در سال گذشته 13 بانک بورسی برای سهامداران خود سود شناسایی کردند و در واقع سال 98 را با سود پشت سر گذاشتند.
 به گزارش بانکداری ایرانی ،بررسی اخرین گزارش از صورت های مالی 19 بانک بورسی در سال 98 نشان می دهد 13 بانک در سال گذشته برای سهامداران خود سود شناسایی کردند و در واقع سال 98 را با سود پشت سر گذاشتند.
 
بر همین اساس تنها چهار بانک زیان خالص ثبت کردند و 15 بانک دیگر برای سال 98 سود خالص شناسایی کردند. در واقع نزدیک به 80 درصد بانک ها در سا ل گذشته سوده بودند.
 
با توجه که اینکه اکثر بانک ها در سال  گذشته سود ده بودند بنابراین نظام بانکی عمکرد مطلوبی داشته است اما در بخش سود (زیان) انباشته بسیاری از بانک ها وضعیت مطلوبی ندارد بطوری که 12 بانک در سال 98 دارای زیان انباشته هستند و تنها 7 بانک سود انباشته داشته اند و در وضعیت مطلوبی قرار دارند، به همین خاطر عملکرد بانک های که زیان انباشته دارند در سال جاری بسیاری اهمیت دارد تا بتوانند از زیان انباشته خود کاسته و حتی آنرا به سود بدل کنند.
 
براساس این گزارش در بین این 19 بانک بیشترین سود انباشته را به ترتیب بانک ملت به میزان سه هزار 320 میلیارد تومان ، بانک پاسارگارد یک هزار 979 و بانک خارومیانه 865 میلیارد ثبت کرده است و همچنین بیشرین سود سهام هم به سهامداران بانک های قرض الحسنه رسالت به میزان یک هزار 769 ریال ، بانک خارومیانه 865 ریال و بانک ملت 502 ریال تعلق گرفت .
 
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: