کد خبر: ۱۸۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۳ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 04 July 2020
معاون فناوری بانک ایران زمین در گفت‌وگو با بانکداری ایرانی خبر داد
معاون فناوری بانک ایران زمین، فرهاد اینانلویی در گفت‌وگو با بانکداری ایرانی از رونمایی بانکداری دیجیتالی منحصر به فردی در پاییز امسال در سطح کشور خبر داد .

 بانکداری ایرانی-  علی سوری ؛  کار مرکز نوآوری از جنس خلاقیت، نوآوری، استارتاپ و فین تک است. این مرکز با استارتاپ ها و فین تک‌ها ارتباط برقرار کرده و محصول جدیدی ارائه می کند. امروز با  5 هزار استارتاپ خدمات زیرساختی همکاری داریم تا بتوانند سرویس های مارا ارتقاء دهند.
 
معاون فناوری بانک ایران زمین، فرهاد اینانلویی در گفت‌وگو با  بانکداری ایرانی  ، با بیان مطالب فوق اظهار کرد: در مورد بانکداری دیجیتالی شاید سخنان زیادی شنیده باشید اما در واقع بسیاری از مردم نمی دانند که بانکداری دیجیتال چیست؟  بر همین اساس در پاییز سال 99 نسخه  منحصر به فردی از بانکداری دیجیتالی را عرضه خواهیم‌ کرد تا مشتریان مفهوم اصلی بانکداری دیجیتالی را ملموس، تجربه کنند و بدون مراجعه به بانک ما  بتوانند درخواست تسهیلات دهند، افتتاح حساب کنند، کارت جدید بگیرند، درخواست ضمانت نامه کنند و از دیگر خدمات ما بدون حضور در شعب  استفاده کنند. از طرف دیگر با توجه به اطلاعاتی که از مشتریان خود داریم می توانیم خدمات مناسبی به انها ارائه کنیم. مثلا برای هر مشتری سریس مخصوصی  تهیه و در اختیار وی قرار خواهد گرفت و تازه از این تاریخ مشتری مفهوم بانکداری دیجیتال و اختلاف آن با بانکداری  سنتی را درک خواهد کرد. 
 
اینانلویی افزود: برای اجرای چنین عملیاتی، بانک ایران زمین بیش از 70 درصد فرآیند را ابتدا ساده سازی سپس دیجیتالی کرد. یعنی مشتریان می‌توانند به سادگی از این خدمات در محل کار، منزل یا حتی اتومبیل استفاده کنند.
 
معاون فناوری بانک ایران زمین در خصوص حذف شعب در صورت توسعه بانکداری دیجیتالی تصریح کرد: شعبه یکی از پایگاه ارائه خدمات به مشتریان بوده و لزوما نباید جمع آوری شوند در واقع مشتری برای بانکداری خرد به شعبه مراجعه نمی‌کند بلکه بسته به نوع خدمات است که مشتری از بانکداری دیجیتالی استفاده می‌کند. مثلا می خواهد مشاوره مالی داشته باشد یا از خدمات بزرگتری استفاده کند. در واقع  شعبه یک سوپرمارکت مالی خواهد بود و برای کسانی که همچنان به خدمات حضوری بانک نیاز دارند ارائه خدمات می کند. 
 
اینانلویی در ادامه عنوان کرد: یکی از بزرگترین خدمات بانکی احراز هویت دیجیتالی یا «ایی‌کی‌وای‌سی» است که همه کارهای ان انجام شده و بانکها منتظر ابلاغیه دولت و بانک مرکزی هستند تا عملیاتی شود که در نهایت  مشتری حتی برای افتتاح حساب که دارای حساسیت بالایی است هم نیاز به مراجعه حضوری ندارد. 
 
در پایان اینانلویی در خصوص همکاری استارتاپ‌ها با بانک ایران زمین به بانکداری ایرانی گفت: امکانات زیادی را فراهم کردیم تا این استارتاپ‌ها در اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند. همچنین سیم کارتی  به همراه  خدمات اپراتوری دراختیار انها قرار دادیم  تا بتوانیم از ترکیب سیستم بانکداری، اپراتورها و سیستم پرداخت و بیمه، محصول مناسبی از طریق این 5000 استارتاپ تهیه کنیم و بانکداری دیجیتالی منحصر به فردی را ارائه کنیم که در پاییز امسال اولین نمونه از این سطح از بانکداری دیجیتالی در سطح کشور رونمایی کنیم. 
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: