کد خبر: ۱۸۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۹ - 29 June 2020
مدیرعامل بیمه تجارت‌نو عنوان کرد؛
بانکداری ایرانی- مدیرعامل شرکت تجارت نو با تاکید بر اینکه شرکت سایپا بر تعهدات خود در صنعت بیمه استوار است؛ تاکید کرد: شرکت بیمه تجارت نو هیچ مطالبات معوقی از شرکت سایپا ندارد.
  بانکداری ایرانی- مدیر عامل شرکت تجارت نو با تاکید بر اینکه شرکت سایپا بر تعهدات خود در صنعت بیمه استوار است؛ تاکید کرد: شرکت بیمه تجارت نو هیچ مطالبات معوقی از شرکت سایپا نداشته و تقریبا تمامی مطالبات خود از این شرکت را دریافت کرده است. 

نیما نوراللهی، مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو در گفت‌وگو با بانکداری ایرانی، در خصوص وضعیت شرکت‌های بیمه‌گری تشریح کرد: امروزه، در فضای کسب و کار شرکت ها را به جدید و قدیمی  تقسیم نمی‌کنند بلکه شرکت ها را به وسعت و بزرگی می‌شناسند. صنعت بیمه نیز به همین شکل است. شرکتی بزرگ تلقی می‌شود که سود بالایی را محقق کرده و رشد خوبی را تجربه کند. پس  شرکت بیمه تجارت نو وقتی سود قابل توجه 880 ریالی می‌سازد یعنی شرکت بزرگی است. از طرف دیگر ، شرکت بزرگی که سود 290 ریالی را طی یک سال سه برابر  کرده و به 880 ریال می رساند، در زمینه نقدینگی وضعیت بسیار مناسبی داشته و در نهایت  نمی‌تواند مطالبات معوق بالایی داشته باشد. 


نوراللهی در خصوص مطالبات از شرکت سایپا تصریح کرد: یکی از بیمه گذاران شرکت بیمه تجارت نو،  شرکت معظم سایپا است. قرارداد ما با سایپا، قراردادی بزرگ و با نسبت و ضریب خسارت پایین است، بنابراین قراداد با چنین شرکتی یکی از افتخارات شرکت‌هاست. حال ممکن است به دلیل مشکلاتی که شرکت بزرگ تولیدی دارد، چندروزی حق بیمه آن تاخیر داشته باشد اما این تاخیر به معنی مطالبات معوق نیست؛ چرا که در صورتهای مالی شرکت انباشته نشده و به دوره های بعدی منتقل نشده و جاری است اما برخی شیطنت کرده و اظهار کردند که این مطالبات معوق  شده‌است. 

وی افزود: نکته مهمتر این  است که سال گذشته، سال  حمایت از تولید داخلی  بوده و باید از شرکت‌ها حمایت می کردیم. همچنین امسال هم سال جهش تولید است، لذا وظیفه داریم به شرکت های بزرگی مانند سایپا که در واقع جزء بزرگترین شرکت های تولیدی کشور هستند، کمک کنیم. 

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو با تاکید بر متعهد بودن سایپا در تسویه حساب و اجرای مفاد قرار داد گفت: طبق توافق با سایپا قرار بود که مطالبات سایپا از دو طریق انجام شود. در مرحله اول بخشی از آن بصورت نقدی پرداخت شود که سر وقت انجام شد و بخش دیگر از طریق تهاتر سهام صورت گیرد که اتفاقا این مرحله نیز سروقت انجام شده و تنها بخش کوچکی از آن باقی مانده است. علت باقیماندن این بخش کوچک نیز به دلیل مقررات سازمان بورس است.

نوراللهی در پایان عنوان کرد: نکته ای کمتر به آن توجه می‌شود، این است که از تاریخی که تهاتر انجام شد و سهام از سایپا دریافت شد ، 20 درصد بازدهی از محل دارایی آن سهام  کسب کردیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: