کد خبر: ۱۷۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۵ تير ۱۳۹۹ - 25 June 2020
همراه با معاملات فیزیکی این فلز گرانبها، گواهی سپرده سکه در بورس کالا هم به کانال 8 میلیون و 500 هزار تومان بازگشت. افت بهای سکه عموما به علت ریزش نرخ دلار رقم خورد.
سکه روز چهارشنبه به تبعیت از دلار از قله تاریخی بازگشت. هجوم بازارساز ارزی به بازار نه تنها دلار بلکه سکه را وادار به عقب‌نشینی کرد. ساعت 16 دیروز بهای هر سکه طرح جدید 320 هزار تومان کاهش یافت و به قیمت 8 میلیون و 400 هزار تومان رسید. 

همراه با معاملات فیزیکی این فلز گرانبها، گواهی سپرده سکه در بورس کالا هم به کانال 8 میلیون و 500 هزار تومان بازگشت. افت بهای سکه عموما به علت ریزش نرخ دلار رقم خورد.

 تاثیر منفی شاخص ارزی به اندازه‌ای بود که صعود قیمت اونس طلای جهانی به بالاترین سطح در 8 سال اخیر چندان به چشم نیامد و سکه را حمایت نکرد. موضوعی که منجر به افزایش شکاف بین ارزش ذاتی سکه(با احتساب مالیات ارزش افزوده) با قیمت جاری بازار این فلز در معاملات دیروز شد.


جهش طلا به قله 8 ساله

اونس طلای جهانی روز چهارشنبه ضمن صعود به بالاترین سطح از اکتبر 2012 در ساعت 16 به قیمت 1776 دلار معامله شد. اگرچه افزایش بهتر از انتظار PMI آمریکا و اقتصادهای بزرگ اروپایی و همچنین بهبود میزان فروش مسکن در ایالات متحده تا حد زیادی سرمایه‌گذاران را به احیای فعالیت‌های اقتصادی امیدوار کرد اما عبور تعداد مبتلایان به کرونا از 2/ 9 میلیون نفر، موجب تشدید نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به اقدامات پیشگیرانه دولت‌ها و سرازیر شدن حجم پول‌های بی‌پشتوانه به اقتصاد جهانی شد. 

موضوعی که نهایتا به نفع طلا رقم خورد. ضمن اینکه، وزیر خزانه‌داری آمریکا هم اعلام کرد که بسته حمایتی دیگری در قالب تزریق پول و تاخیر در اخذ مالیات در راه است که به تضعیف دلار و رشد طلا منجر شد. اونس پنج‌شنبه منتظر آمارهای کلان اقتصاد آمریکا از جمله تغییرات سه‌ماهه GDP و بیکاری هفتگی است.
برچسب ها: سکه ، اوج تاریخی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: