کد خبر: ۱۷۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۹ - 22 June 2020
بانکداری ایرانی- عملکرد مطلوب در بخش کنترل هزینه ها و افزایش در آمدها و جذب منابع ارزان قیمت سال ۹۸ را برای بانک تجارت سود آور کرد.
 بانکداری ایرانی افزایش ۲۰ درصدی درآمدها و همچنین کاهش ۳۵ درصدی هزینه مالی و کنترل کلی هزینه ها بانک تجارت را به سود خالص ۲۰۲ میلیارد تومان رساند .
 
 به گزارش بانکداری ایرانی ، بانک تجارت صورت های مالی تلفیقی( حسابرسی نشده) منتهی به پایان اسفند ماه سال ۹۸ را منتشر کرد. 
 
براساس صورت های مالی شرکت اصلی، این بانک  سال گذشته را با سود خالص ۲۰۲ میلیارد تومان پشت سر گذاشت در حالی در ۹۷ این شرکت ۵۵۲ میلیارد تومان زیان خالص داشت .
 
 بانک تجارت برای هر سهم در ۹ ریال سود  شناسایی کرد و سود  هر سهم در صورت های مالی تلفیقی ۴۳ ریال گزارش شده است .
 
 این بانک خصوصی در  سال ۹۸ توانست در مجموع هشت هزار ۶۷۶ میلیارد تومان در آمد کسب کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن  ۲۰ درصد افزایش داشته است .

در آمدهای مشاع بانک ۲۰ هزار ۱۰۷ میلیارد تومان اعلام شد که نسبت به سال ۹۷ رشد ۲۹ درصدی داشته است  و در آمدهای غیر مشاع هم پنج هزار  ۳۵۰ میلیارد تومان گزارش شد .
 
بر همین اساس سهم بانک از درآمدهای مشاع با رشد ۲۳۴ درصدی به سه هزار ۳۲۶ میلیارد تومان رسید این رقم در سال ۹۷ ، ۹۹۵ میلیارد تومان بود .
 
در بخش در آمدهای مشاع سود حاصل از سرمایه گذاری و سپرده گذاری با افزایش ۶۱۰ درصدی بیشترین رشد داشته است و سود وجه التزام تسهیلات اعطایی هفت درصد افزایش یافت. و همچنین بخش درآمدهای غیر مشاع بیشترین رشد در آمد کارمزدی داشته است و ۵۸ درصد افزایش داشته است. 
 
 
بانک تجارت در بخش کنترل  هزینه ها عملکرد مطلوبی داشت بطوری که در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ هزینه بانک تنها هشت درصد افزایش داشته است مجموع هزینه های بانک در ۹۸ ، هشت هزار ۴۲۳ میلیارد تومان ثبت شد.
 
  "وتجارت" در بخش جذب منابع بیشترین رشد را در سر فصل سپرده های دیداری و  مشابه داشت که ۹۸ درصد در سال گذشته نسبت به سال قبل از افزایش داشته و به رقم ۴۹ هزار ۷۳ میلیارد تومان رسید ، سایر سپرده ها  رشد ۴۰درصدی داشت و سپرده های پس انداز و مشابه ۳۸ درصد افزایش داشته است. 
 
نکته قابل توجه در جذب منابع در سال ۹۸ در این بانک این است که بیشترین رشد در سپرده های اتفاق افتاده است که جز منابع ارزان قیمت است که در کاهش هزینه های بانک بسیار موثر است.
 
 
 
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: