کد خبر: ۱۷۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - 16 June 2020
بانکداری ایرانی- موسسه اعتباری ملل توانست با اتکا به تراز مثبت و برنامه ریزی دقیق در سرمایه‌گذاری‌های مناسب از مشکلات سال 98 خارج شده و به شرایط مناسبی برسد.

 بانکداری ایرانی- لیلا فریادرس،  موسسه اعتباری ملل توانست با اتکا به تراز مثبت و برنامه ریزی دقیق در سرمایه‌گذاری‌های مناسب از مشکلات سال 98 خارج شده و به شرایط مناسبی برسد. 
 
به گزارش بانکداری ایرانی ، موسسه  ملل در شش ماه نخست سال گذشته که صورت های مالی خود را منتشر کرده تراز مثبت چندهزار میلیاردی را ثبت کرد. 
در این دوره موسسه ملل  15هزار و  680 میلیارد ریال سود وجه التزام تسهیلات کسب کرده و در مقابل 9 هزار و 988 میلیارد ریال سود علی الحساب بابت سپرده‌های سرمایه گذاری پرداخت کرده است. 

البته حدود دو هزار و 69 میلیارد ریال نیز بابت سرمایه‌گذاری‌های خود کسب کرده که در نهایت موجب هفت  هزار و 761 میلیارد ریال درآمد مشاع شده است.

بر اساس همین رخداد های  موسسه ملل زیان خالص یک هزار و 609 میلیارد ریالی آن تبدیل به سود سه هزار و 48 میلیاردی شد  که در نوع خود عجب و موفقیتی بزرگ تلقی می شود. 

شایان ذکر است که مجموع درامدهای موسسه ملل در پایان شش ماهه نخست امسال با رشد 77 درصدی از رقم شش هزار میلیارد ریال به رقم 10 هزار و 13 میلیارد ریال رسید.

یکی از رخدادهای مثبت دیگر در این موسسه نسبت مطالبات مشکوک الوصول با تسهیلات این موسسه است که به رقم 0.3 درصد رسیده است این در حالی است که در صنعت بانکداری این نسبت بعضا تا 5 درصد هم می رسد و بهبود این  مساله  در موسسه نشان از پیگیری مطالبات در این موسسه و اعطای تسهیلات با کیفیت و تولیدی است. 

نسبت اهرمی بانک که گویای توانایی بانک در جذب سپرده است حدود 30 درصد است که نشان از اعتماد مردم به این موسسه برای سپرده گذاری دارد چرا که در بانکها این نسبت بعضا تا 20 درصد می شود. 

انتظار تعديل مثبت 100 درصدي EPS "وملل"
 
موسسه ملل در 6 ماهه اول سال مالي 98 معادل 3048 ميليارد ريال سود خالص داشته است که با توجه به وجود زيان انباشته 1612 ميليارد ريالي، سود انباشته شرکت در 6 ماه اول سال مالي 98 معادل 1436 ميليارد ريال شده است. وملل در 6 ماه دوم از سال  مالي 98 هيچگونه زيان انباشته اي وجود ندارد و شرکت تنها در درامد حاصله از  تفاوت سود تسهيلات و سود سپرده ها 31 درصد افزايش درامد نسبت به 6 ماه اول سال مالي 98 داشته است مي توانيم سود خالص 5400 ميليارد ريالي را براي شرکت پيش بيني کنيم که در نتيجه سود هر سهم 896 ريال رم می زند. 
 
همچنین سرمايه گذاري اصلي موسسه اعتباري ملل در شرکت هاي توليدي و ساختماني زير مجموعه( که جمعا 30 شرکت مي باشد) و سرمايه گذاري در سهام و ساير اوراق بهادار مي باشد لذا احتمال افزايش درامد نيمه دوم سال 98 نسبت به نيمه اول بيشتر از 31 درصد مي باشد که در این بررسی پايين ترين عدد را در نظر گرفته شده است. انتظار می رود با انتشار صورت هاي مالي ساليانه قطعا تعديل مثبت تقريبا 100 درصدي در عدد EPS صورت پذیرد.
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: