کد خبر: ۱۷۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - 14 June 2020
بانکداری ایرانی- براساس آخرین گزارش از صورت های مالی بانک سینا در سال ۹۸ ، این بانک توانست مجموع در آمدهای خود را به رقم یک هزار 142 میلیارد تومان برساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 53 درصد رشد داشته است. این رقم در سال قبل از آن، 748 میلیارد تومان بود.
بانکداری ایرانی-  بانک سینا در سال ۹۸ توانست ۱۷۲ میلیارد تومان سود خالص ثبت کند و سود انباشته خود را ۵۱۰  درصد افزایش دهد .
 
به گزارش بانکداری ایرانی ، براساس آخرین  گزارش از صورت های  مالی بانک سینا در سال ۹۸ ، این بانک توانست مجموع در آمدهای خود را به رقم یک هزار 142 میلیارد تومان  برساند که نسبت به  مدت مشابه سال قبل 53 درصد رشد داشته است. این رقم در سال قبل از آن، 748 میلیارد تومان بود.
 
رشد قابل ملاحظه مجموع درآمدهای این بانک در سال گذشته ۱۷۲ ریال سود به هر سهم اختصاص داد تا نسبت به سال قبل از آن رشد چشم گیر 347 درصدی داشته باشد. این بانک در سال ۹۷ برای هر سهم ۳۹ ریال سود اختصاص داد بود و سود خالص این شرکت هم با جهش ۳۴۷ درصدی  داشت.
 
 این بانک خصوصی در بخش سود انباشته جهش ۵۱۰ درصدی داشته است و مبلغ ۱۵۹ میلیارد تومان سود انباشته ثبت کرد، میزان سود انباشته این شرکت در سال ۹۷ ، ۲۶ میلیارد تومان بود .
 
سود انباشته یکی از شاخص های است که در بازار سرمایه مورد توجه است، بخصوص برای سرمایه گذاران حقیقی  و همچنین این امکان در اختیار مدیران شرکت قرار می دهد تا بتوانند در بخش های که نیاز به تحقیق و توسعه دارند یا سایر فعالیت که موجب پیشرفت شرکت می شود سرمایه گذاری کنند .
 
 
 
 
سود انباشته در واقع قسمتی از سود خالص شرکت است ، شرکت ها در واقع قسمتی از سود خالص خود را بصورت نقدی بین سهامداران تقسیم می کنند و بخش دیگری را تحت عنوان سود انباشته در شرکت نگهداری می کنند، بانک سینا در سال های گذشته با ذخیره سازی   مناسب قسمتی از سود شرکت توانسته در سال های که شرایط اقتصادی برای بانک ها بسیار دشوار بود و بسیاری از آنها زیان ده شدند، شرایط سود دهی خود را حفظ کند .
 
معصومه فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: