کد خبر: ۱۷۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - 14 June 2020
معاون وزیر کار از تدوین برنامه ای برای احیای مشاغل در دوره پساکرونا خبر داد و گفت: این برنامه در قالب سه سناریو تدوین شده و در انتظار تصویب است.
 
 
عیسی منصوری در گفت و گو با  مهر، در پاسخ به این سوال که آیا ریزش اشتغال ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: قطعاً طی ۳ تا ۵ سال اینده ریزش نیروی کار خواهیم داشت اما همزمان در یک رشته فعالیت‌هایی رویش جدی داریم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در همین دوره کرونا، فعالیت‌ها و کسب و کارهای قابل اجرا در بستر فضای مجازی بسیار رونق گرفته اند؛ برخی از این مشاغل افزایش جدی نیروی کار داشتند. تشخیص ما این است که با یک تأخیر فازی بعضی رشته فعالیت‌هایی همچون بخش خدمات دوباره رونق خواهند گرفت.

وی ادامه داد: در دوره پساکرونا پیش بینی ما این است که بخش کشاورزی سریع خود را احیا می‌کند و بازگشت سریعی خواهد داشت؛ در این دوره هم کمتر تحت تأثیر قرار گرفته است که البته باید اشاره کرد که فضای بارندگی و غیره هم مثبت بوده است.

منصوری گفت: بعد از بخش کشاورزی، بخش صنعت روند احیای خود را به صورت صعودی آغاز می‌کند و پس از آن با یک تأخیر فازی نسبت به صنعت، بخش خدمات رونق خود را شروع می‌کند؛ ولی وقتی زمان بگذرد، بخش خدمات نسبت به صنعت در حوزه اشتغال راندمان بیشتری خواهد داشت.

وی در مورد اینکه چه برنامه‌ای برای دوره پساکرونا دارید، اظهار داشت: برنامه‌ای بلندمدت در سه سناریو برای دوره پساکرونا تدوین کرده ایم؛ سناریوی نخست اینکه ممکن است واحدهای اقتصادی همراه با رونق به حالتی بهتر از حالت قبل از کرونا برگردند؛ سناریوی دوم پیش بینی یک دوره افول و سپس بازگشت سریع به رونق است و سناریوی سوم بازگشت به روال قبل اما درگیر شدن دوباره با کرونا است.

منصوری گفت: بر اساس این سه سناریو ۱۱ مؤلفه در قالب برنامه پساکرونا تدوین کردیم که هنوز به مرحله تصویب نرسیده است؛ اما این برنامه بلندمدت است و برای ریزش اشتغال طی سال‌های آتی، آیتم‌هایی در نظر گرفته است.
خبرهای مرتبط
برچسب ها: پساکرونا ، مشاغل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: