کد خبر: ۱۷۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - 08 June 2020
بررسی روند بازار سرمایه در سال های گذشته نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری ۳ تا ۵ ساله در این بازار، بازدهی بهتری نسبت به سایر بازارها به همراه خواهد داشت‌.
بررسی روند بازار سرمایه در سال های گذشته نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری ۳ تا ۵ ساله در این بازار، بازدهی بهتری نسبت به سایر بازارها به همراه خواهد داشت‌.
۵ صنعت مناسب برای سرمایه گذاری بلندمدت

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران بعد از اصلاحی مقطعی، چند روزی است که دوباره روند صعودی در پیش گرفته و در معاملات هفدهمین روز خردادماه، از کانال ۱ میلیون و ۶۸ هزار واحدی عبور کرد. این در حالی است که برخی خریداران این روزها، فروشندگان عجول روزهای قبل هستند که به محض منفی شدن بازار در صف فروش ایستادند تا بفروشند و خارج شوند و حالا باید همان سهم ها را گران تر بخرند! این منفی و مثبت های هیجانی، جزو اتفاقات عادی و البته غیر قابل توجیه بازار سرمایه کشور است.

محسن محمدی کارشناس بازار سرمایه و مدیرکل امور مجامع شرکت های سازمان بیمه سلامت در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: با در نظر گرفتن شاخصه های اقتصادی همچون تورم انتظاری، نرخ ارز، نقدشوندگی و سازندگی بازار سرمایه نسبت به بازارهای رقیب، و ارزش بازار و P بر E بازارهای موازی، بازار سرمایه کماکان پتانسیل رشد دارد؛ اما این رشد به سرعت رشد ماه های قبل نبوده و حرکت زیگزاگی خواهد داشت. ولی در مجموع، روند کلی بازار سرمایه را در بلند مدت، صعودی ارزیابی می کنم و معتقدم در صورت انتخاب سهم های مناسب برای سرمایه گذاری و پرهیز از رفتارهای عجولانه و هیجانی، بازار سرمایه در بلند مدت بهترین گزینه برای سرمایه گذاری خواهد بود. ضمن اینکه حمایت دولتمردان از بازار سرمایه هم مشهود است.

وی افزود: بازار سرمایه تنها بازاری است که در صورت جذب نقدینگی، به رشد اقتصادی کشور هم کمک خواهد کرد؛ البته مشروط بر آنکه سیاست گذاران و متولیان بازار سرمایه با تسریع و تسهیل عرضه های اولیه، از رشد این بازار حمایت کنند.

مدیرکل امور مجامع شرکت های سازمان بیمه سلامت در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری اظهار کرد: ۵ صنعت را برای سرمایه گذاری، مناسب تر ارزیابی میکنم. صنایع صادرات محور ؛ صنایع تولیدکننده کامودیتی ها و وابسته به قیمت های جهانی خصوصا فولادی ها و پتروشیمی ها به سبب چشم انداز مثبت رشد تقاضا در دوران پساکرونا ؛ گروه انفورماتیک و شرکت های حوزه پرداخت (psp ها) ؛ سهم های گروه کانه های فلزی و همچنین صنعت دارویی، مناسب ترین گزینه ها برای سرمایه گذاری هستند.

محمدی در پاسخ به منتقدانی که در مورد رشد بازار سرمایه هشدار می دهند گفت: به هر حال بازار سرمایه، بازاری متشکل است و انتقادات و اعتراضات در مورد روند این بازار را می توان به سازمان بورس و وزارت اقتصاد منتقل کرد؛ ولی بازارهای سنتی از جمله بازار مسکن، متولی خاصی ندارد و اگر افزایش قیمتی اتفاق بیفتد، هر بخش، این افزایش قیمت را به بخش دیگری ارجاع می دهد و به نوعی از زیر بار پاسخگویی به علل رشد قیمت ها، شانه خالی می کنند. در مورد انتقاداتی هم که به رشد بازار سرمایه مطرح شده و هشدار در مورد حباب این بازار و... هم معتقدم قبل از آنکه بررسی شود این هشدارها از سوی چه شخصی داده شده، به ماهیت اظهارنظرها دقت شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر هشدار داده شده که بازار سرمایه، بازار پرریسکی است و خرید سهام با پول فروش خودرو و قرض و... و با نگاه کسب سود کلان در کوتاه مدت صحیح نیست، می توان این هشدارها را به نوعی دلسوزی تلقی کرد و پذیرفت. اما اگر عده ای کلا سرمایه گذاری در بازار سرمایه را زیر سوال می برند، باید به قصد و نیت شان شک کرد. با این شرایط بهترین توصیه یه سهامداران، سرمایه گذاری آگاهانه پول مازاد و با استراتژی بلند مدت است و در این مورد باید فرهنگ سازی صورت بگیرد. بررسی روند بازار سرمایه در سال های گذشته نشان می دهد سرمایه گذاری ۳ تا ۵ ساله در این بازار، بازدهی بهتری نسبت به سایر بازارها به همراه خواهد داشت‌.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: