کد خبر: ۱۷۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - 02 June 2020
در حالی که روز گذشته منابع چینی اعلام کردند که دولت این کشور دستور داده تا واردات سویا و گوشت از آمریکا توسط شرکت های دولتی متوقف شود اما حالا خبر می رسد که شرکتهای دولتی چینی سه محموله سویا را دیروز از بازار آمریکا خرید کردند.
 
به گزارش  فارس به نقل از رویترز، روز گذشته منابع آگاه اعلام کردند که چین به شرکت های دولتی این کشور واردات سویا و گوشت از آمریکا را متوقف کنند.

اما خبر می رسد که حداقل 3 محموله سویا شب گذشته توسط چند شرکت دولتی چینی از بازار آمریکا خریداری شده است.

منابع آگاه دیروز اعلام کردند که دولت چین در واکنش به اقدام آمریکا در حذف امتیازات ویژه برای هنگ کنگ دستور داده تا واردات گوشت و سویا از آمریکا توسط شرکت‌های دولتی چینی متوقف شود.

به گفته کارگزاران محصولات کشاورزی در آمریکا، 3 محموله خریداری شده حداقل ۱۸۰ هزار تن حجم دارد و قرار است برای ماههای اکتبر و نوامبر و در بحبوحه فصل برداشت و فروش سویا در آمریکا به چین ارسال شوند.

در این ماه‌ها قیمت سویا در آمریکا به کمترین میزان خود می‌رسد.

این منابع می گویند هنوز مشخص نیست چرا در حالی که دولت چین دستور داده تا واردات سویا و گوشت از آمریکا متوقف شود شرکت های دولتی این کشور اقدام به خرید سویا از آمریکا کردند، البته حجم خریداری شده توسط شرکت های چینی برای ماههای اکتبر و نوامبر به نسبت حجم تولید سویا در این ماه‌ها در آمریکا خیلی چشمگیر نیست.

اخیرا مجلس چین طرح اجرای قانون امنیت ملی جدید در هنگ کنگ را تصویب کرد و آمریکا که گفته بود با این مسئله به شدت برخورد می‌کند اجرای سیاست امتیازات ویژه برای هنگ کنگ را متوقف کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: