کد خبر: ۱۷۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۲ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - 02 June 2020
مجری طرح گندم کشور گفت: 30 درصد مطالبات گندمکاران تاکنون پرداخت نشده و طبق قانون باید 3 ارگان دولتی به تامین اعتبار خرید گندم زودتر اقدام کنند.
 
اسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با  فارس، گفت: تا به امروز 2.1 میلیون تن گندم از خریداران خریداری شده و حدود 70 درصد پول آنها پرداخت شده و 30 درصد پول کشاورزان تاکنون پرداخت نشده است.

اسنفدیاری پور گفت: طبق قانون 30 هزار میلیارد تومان باید از سوی بازرگانی دولتی، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بانک مرکزی تأمین شود و آنها باید سریعتر این اعتبار را تامین کنند.

وی با اشاره به جزئیات این تأمین مالی گفت: 12.1 هزار میلیارد تومان توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها، بیش از 11 هزار میلیارد تومان توسط بانک مرکزی در قالب تسهیلات و 6 هزار میلیارد تومان توسط شرکت بازرگانی دولتی باید تأمین شود تا پول گندمکاران به موقع پرداخت شود و همچنین کشاورزان برای دور بعدی کشت نقدینگی لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشند.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرد که این سازمان و ارگان‌ها به موقع اعتبار مورد نیاز برای تأمین پول گندمکاران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طبق قانون تأمین کنند تا ضمن پرداخت به موقع پول کشاورزان مشکلی برای تأمین نقدینگی آنها در فصل بعدی کشت به وجود نیاید.

اسفندیاری پور پیش بینی کرد که تولید گندم امسال به 14 میلیون تن و میزان خرید تضمینی گندم به 10 میلیون تن برسد.

وی همچنین اعلام کرد که میزان نیاز سالانه کشور به گندم 13 تا 13.5 میلیون تن است که نیاز نانوایی، بذر و کارخانه های صنعتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تأمین می‌کند.

به گفته مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی برداشت در 16 استان کشور انجام می‌شود و به قیمت متوسط 2 هزار و 500 تومان گندم کشاورزان تحویل دولت می‌شود.

اسفندیاری پور با بیان این که تمام بذر مورد نیاز گندم در کشور تولید می‌شود، گفت: تاکنون 100 هزار تن بذر گندم هم از کشاورزان خریداری شده و برای کشت‌های بعدی هم هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی همچنین گفت: سطح زیر کشت گندم امسال نسبت به سال گذشته تغییر نداشته و پیش بینی می‌شود که تولید گندم نسبت به سال گذشته بیشتر باشد.
برچسب ها: گندم ، گندمکاران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: