کد خبر: ۱۷۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - 02 June 2020
مدیرعامل بانک ملت با اشاره به سه چالش صنعت بانکداری از اعمال افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی در آینده نزدیک و برنامه افزایش سرمایه از محل سود تسعیر ارز سال ۹۷ خبر داد.
مدیرعامل بانک ملت با اشاره به سه چالش صنعت بانکداری از اعمال افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی در آینده نزدیک و برنامه افزایش سرمایه از محل سود تسعیر ارز سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش بانکداری ایرانی  ،  محمد بیگدلی در خصوص یکی از چالش های مهم بانکداری ایران به سنا گفت: امروزه شرایط سخت اقتصادی به دلیل تحمیل تحریم های آمریکا و از طرفی وجود بیماری کرونا موجب افزایش مطالبات معوق بانک ها شده است .

وی افزود: چالش بعدی که در صنعت بانکداری وجود دارد ناترازی بانک ها است. افزایش مطالبات معوق بانک ها به توسعه ناترازی دامن می زند چرا که عدم وصول مطالبات بانک ها منجر به رشد زیاندهی خواهد شد.

این مقام مسئول چالش سوم این صنعت را پایین بودن نرخ خدمات بانکی خواند و ادامه داد: در برخی خدمات بهای تمام شده بیشتر از کارمزد دریافتی است که همه اینها باعث ناترازی امروز است و بسیاری از بانک ها با آن درگیر هستند.

بیگدلی با بیان اینکه بخشی از این مشکلات به مسئولین و عوامل دولتی برنمی گردد، عنوان کرد: وقتی تحریم ها تحمیل شده، تمام زوایای اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده که بانک ها در این شمار قرار دارند بنابراین اینطور نیست که بگوییم اگر مسئولین طرحی را اجرا کنند می تواند به این بخش کمک کند. شرایط موجود اجتناب ناپذیر است و همه با متاثر شدن اقتصاد باید این موضوع بپذیرند.

وی با اشاره به ادغام بانک ها برای اصلاح در نظام بانکداری گفت: یکی از بهترین و مهمترین اموری که در سال های اخیر صورت گرفته ادغام بانک ها است که می تواند کمک شایانی به انظباط مالی بانک ها داشته باشد و اثرات مثبتی را در رونق بانکداری خواهد داشت.

مدیرعامل بانک ملت با اشاره به اینکه در سال 98 عملکرد بانک ها از لحاظ سودآوری مطلوب بوده، اضافه کرد: در سال های 96 و 97 اکثر بانک ها زیانده بودند که عمدتاً در سال گذشته تبدیل به سوددهی شد و اثر مثبتی بر بازار سرمایه با چشم انداز پیش رو خواهد گذاشت.

بیگدلی در خصوص شرایط بانک ملت نیز توضیح داد: این بانک بورسی خوشبختانه شرایط بسیار خوبی دارد البته این بانک سال 97 از زیاندهی خارج شد و سال گذشته هم پیش بینی EPS بانک محقق شد.به زودی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی با اخذ مجوز از سازمان بورس انجام می شود. پس از آن هم با دریافت مجوز از بانک مرکزی، سازمان بورس و تصویب سهامداران، افزایش سرمایه از محل سود تسعیر ارز سال 97 در دستور کار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: