کد خبر: ۱۷۸۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - 02 June 2020
بازارهای بورس جهان امروز (دوشنبه) پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از شعله ور کردن جنگ تجاری این کشور با چین خودداری کرد با افزایش شاخص مواجه شدند.
 
به گزارش  تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، شاخص بازار سهام هنگ کنگ امروز (دوشنبه) بیش از 3 درصد رشد کرد و سایر بازارهای بورس جهان نیز پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از شعله ور کردن جنگ تجاری با چین خود داری کرد با افزایش شاخص مواجه شدند.

بازارهای بورس لندن و پاریس نیز امروز با شاخص بالاتری فعالیت خود را آغاز کردند. بورس شانگهای 2.2 درصد و توکیو نزدیک به 1 درصد رشد داشتند ولی شاخص معاملات آتی بازار بورس آمریکا با کاهش مواجه شد.

شاخص بازارهای بورس جهان پیش از این روز جمعه کاهش یافتند چرا که سرمایه گذاران منتظر واکنش ترامپ به قانون جدید امنیتی پکن در مورد هنگ کنگ بودند.

در نهایت، ترامپ به وضعیت تجاری ویژه هنگ کنگ خاتمه داد و ویزای برخی از دانشجویان چینی را به حالت تعلیق درآورد اما از شعله ور کردن جنگ تعرفه ای با پکن که برای رشد اقتصاد جهانی اهمیت دارد، خودداری کرد.
 

در معاملات اولیه صبح امروز، شاخص بورس لندن 0.8 درصد افزایش یافت و به 6125.05 واحد رسید. شاخص بورس فرانسه نیز یک درصد صعود کرد و به 4،742.58 رسید. بازار بورس آلمان نیز به علت تعطیلات رسمی بسته بودند.

در وال استریت، شاخص معاملات آتی بازار بورس آمریکا و میانگین صنعتی داو جونز با 0.2 درصد کاهش مواجه شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: