کد خبر: ۱۷۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - 30 May 2020
اسفند سال ۱۳۹۷ شورای پول و اعتبار، رای به ادغام بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر در بانک سپه داد و در نتیجه فرآیند ادغام بانک‌های نظامی، کلید خورد.
دنیای اقتصاد : رئیس‌کل بانک مرکزی، اعلام کرد که هفته جاری، دو بانک نظامی حکمت و مهر اقتصاد در بانک سپه ادغام خواهند شد و ادغام مابقی بانک‌های نظامی نیز در دستورکار قرار دارد. به این ترتیب، دیگر بانک‌های حکمت و مهر اقتصاد، با این عناوین فعالیتی نخواهند داشت و تمام فعالیت‌های بانکی این دو بانک با نام بانک سپه صورت خواهد گرفت.

 اسفند سال ۱۳۹۷ شورای پول و اعتبار، رای به ادغام بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر در بانک سپه داد و در نتیجه فرآیند ادغام بانک‌های نظامی، کلید خورد.

پایان فاز اول ادغام بانکی
حال فاز یک عملیاتی این ادغام پس از ۱۵ ماه در هفته جاری کلید خواهد خورد. همتی درخصوص لزوم ادغام این بانک‌ها توضیح داد که به دلیل ضعف مدیریتی، ناترازی برخی از این بانک‌ها بالا بوده و در حال حاضر نظارت بانک مرکزی، نسبت به قبل در بازار پول بیشتر شده است. او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود مواضع بانک مرکزی درخصوص «هدف‌گذاری تورمی» و «تخصیص ارز و بهبود روند صادرات» را تشریح کرد.

ادغام دو بانک نظامی در سپه
روز گذشته، خبرگزاری‌ها برخی دیگر از صحبت‌های رئیس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت ادغام بانک‌ها را منتشر کردند. عبدالناصر همتی در بخش دوم نیز با اشاره به تاکید رئیس‌جمهوری بر تقویت نظارت بانک مرکزی تاکید کرد که بخش قابل توجهی از تصمیم‌گیری‌ها درباره نرخ‌های سود بانکی و بین بانکی، نتیجه انضباطی بود که در بانک‌های مختلف ایجاد شد، بر این اساس، بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح به تدریج ادغام می‌شوند و هفته جاری ادغام دو بانک حکمت و مهر اقتصاد در بانک سپه نهایی می‌شود، همچنین سه بانک دیگر نیز به تدریج ادغام خواهد شد. همتی تاکید کرد که ناترازی چند بانک بالا بوده است، که این بانک‌ها تحت کنترل بانک مرکزی قرار گرفته و مدیریتشان اصلاح شده است. او تاکید کرد که شرایط در نظام بانکی به سمتی خواهد رفت که نظارت‌ها جدی‌تر از گذشته خواهد شد.

زمزمه‌های ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه در انتهای سال ۱۳۹۷ جدی شد و پس از تصمیم قطعی آن در شورای عالی هماهنگی اقتصادی، این موضوع توسط شورای پول و اعتبار نیز مورد تصویب قرار گرفت. در تاریخ یازده اسفند ماه بانک مرکزی طی یک اطلاعیه رسمی، اعلام کرد که در این فرآیند بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر در بانک سپه ادغام می‌شوند. در این بیانیه به این موضوع اشاره شد که تمامی منافع مشتریان، سپرده‌گذاران، سهامداران کارکنان و سایر ذی‌نفعان تامین خواهد شد.

 در هفته‌های گذشته نیز رئیس‌کل بانک مرکزی از طی شدن ادغام عملی بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح و طی شدن تشریفات اداری آن خبرداده بود. حال صحبت‌های همتی نشان می‌دهد که فاز نخست ادغام بانک‌های نظامی در هفته جاری کلید خواهد خورد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: