کد خبر: ۱۷۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - 26 May 2020
یکی از مقامات ارشد دولت هند اعلام کرد که افراد در سطوح بالای دولت این کشور، در حال بررسی طرح ایجاد یک زیرساخت برای جذب شرکت‌هایی هستند که قصد دارند از چین خارج شوند.
 
به گزارش  فارس به نقل از راشاتودی، یک مقام ارشد دولت هند در مصاحبه با روزنامه گلوبال تایمز این کشور، گفت: مذاکرات درباره ایجاد زمینه برای جذب شرکت‌هایی که به دنبال تغییر مکان تولید خود و خروج از چین هستند، آغاز شده است.

وی افزود: این تغییر زیرساخت با توجه به اینکه برخی شرکت‌های چند ملیتی به دنبال تغییر جا از چین به هند هستند نیاز است چرا که آنها ترجیح می‌دهند که با قوانین مرکزی منعطف‌تری روبرو شوند.

ایالت‌های اوتارپرادش، مادهایرپرادش و همچنین گجرات شاهد دستور مستثنی شدن این مناطق از برخی قوانین کار توسط دولت‌های محلی بوده‌اند.

این مقام دولتی می‌گوید قوانین جدید که در این ایالت‌ها حاکم شده اجازه افزایش ساعات کاری از 8 به 12 ساعت را به عنوان بخشی از اصلاح ساختار، مجاز شمرده است.

اخیرا دولت هند از برنامه خود برای تزریق 266 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور در سایه ویروس کرونا خبر داده است.

اوایل ماه جاری رسانه‌ها گزارش دادند که دولت هند به هزار شرکت آمریکایی پیشنهاد داده است تا تولید خود را از چین به هند منتقل کند.

از جمله این شرکت‌ها، آنهایی بودند که در زمینه تولید تجهیزات پزشکی، مواد غذایی، منسوجات، چرم و قطعات خودرو فعال بوده‌اند.

دولت دهلی‌نو همچنین پیشنهاد تعدیل قوانین مربوط به مالیات و اشتغال را در دست بررسی داشته و قصد دارد برای تملک دارایی‌ها شرایط آسان‌تری را پیش روی شرکت‌های خارجی قرار دهد.
برچسب ها: هند ، چین ، تولید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: