کد خبر: ۱۷۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - 26 May 2020
بانکداری ایرانی- بانک کارآفرین برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را در دستور کار قرار داده و می خواهد سرمایه 8 هزار و 500 میلیارد ريالی کنونی به 40 هزار میلیارد ريال برساند.

 بانکداری ایرانی-  بانک کارآفرین برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را در دستور کار قرار داده و می خواهد سرمایه 8 هزار و 500 میلیارد ريالی کنونی به 40 هزار میلیارد ريال برساند.
 
 به گزارش بانکداری ایرانی  ،    بانک کارآفرین تصمیم دارد طی دو مرحله و از سه محل  مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سایر اندوخته ها و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها  افزایش سرمایه 31 هزار 500 میلیارد ريالی را اجرا کند.
 
بر این  اساس، 13 هزار میلیارد ريال معادل 41 درصد از افزایش سرمایه 31 هزار و 500 میلیارد ريالی پیشنهاد شده، از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، نزدیک به 2 هزار میلیارد ريال معادل 6 درصد از محل سایر اندوخته ها و 16 هزار و 500 میلیارد ريال معادل 53 درصد از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها طبقه زمین و سرقفلی، انجام خواهد گرفت.
 
البته افزایش سرمایه 371 درصدی «وکار» طی دو مرحله انجام خواهد گرفت که در مرحله نخست 217 درصد از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و سایر اندوخته به سرمایه شرکت افزوده خواهد شد و در مرحله دوم، 48 درصد از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش سرمایه انجام خواهد شد.
 
«بانک کارآفرین» پیش بینی کرده در صورت انجام افزایش سرمایه مذکور، سود خالص در سال 99 به رقم 4 هزار و 825 میلیارد ريال برسد و در غیر این صورت، تا رقم 2 هزار و 975 میلیارد ريال تنزل می یابد. لازم به ذکر است که در این گزارش سود خالص سال 98 معادل 3 هزار و 36 میلیارد ريال ذکر شده است.
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: