کد خبر: ۱۷۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - 23 May 2020
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: با اتمام عملیات لایروبی کانال بندر آستارا و افزایش عمق آن به پنج متر، همه کشتی های دریای خزر می توانند در این بندر پهلو بگیرند.
 
ایسنا/گیلان فرهاد منتصرکوهساری لحظاتی پیش، در بازدید از مجتمع بندری آستارا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه شرکت سرمایه گذار از همان لحظات اولیه آغاز فعالیت خود، اقدامات اساسی در زیرساخت های بندری انجام داده است، ادامه داد: به پشتوانه این عملکرد، امروز شاهد توسعه این منطقه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه هم اکنون مدرن ترین تجهیزات بندری و دریایی با همکاری بخش خصوصی در این بندر استقرار یافته است، افزود: بازار شمال غرب کشور و حتی در حوزه ترانزیت کالا به عراق و ترکیه، " آستارا" بندر خوبی برای صاحبان کالا در قیمت تمام شده پایین تر، نسبت به سایر بنادر در شمال کشور می باشد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی را از جمله مهمترین عملکرد این بندر برشمرد و خاطر نشان کرد: بندر آستارا در مقایسه با سال های گذشته تغییرات چشمگیری کرده و می توان گفت که یک تحول اساسی در آن صورت گرفته است.

وی با اشاره به اضافه شدن تجهیزات جدید به این بندر از قبیل سیلوهای غلات، جرثقیل ۱۰۰ تنی و مکنده غلات، اضافه کرد: با توجه به توافقات صورت گرفته مناقصه برای انجام عملیات لایروبی کانال بندر آستارا برگزار و پس از اتمام این عملیات توسط شرکت برنده اعلام شده، تمام کشتی های دریای خزر می توانند در این بندر پهلو بگیرند.

منتصرکوهساری با بیان اینکه با انجام این عملیات مشکل چندین ساله بندر آستارا مرتفع می شود، تصریح کرد: عمق کانال ورودی این بندر پس از لایروبی به ۵ متر افزایش می یابد.

وی در پایان از آخرین وضعیت صدور کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا سخن گفت و افزود: تا دو هفته آینده کد گمرکی این بندر در سامانه گمرکی عملیاتی می شود.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: