کد خبر: ۱۷۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 20 May 2020
معاون فناوری نوآوری وزارت ارتباطات از تمدید یک ماهه ترافیک مصرفی اینترنت دانشجویان و اساتید مراکز علمی مورد تایید وزارت علوم خبر داد.
 
ستار هاشمی عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن اعلام این خبر افزود: با عنایت به اهمیت موضوع و حساسیت ویژه‌ وزارت ارتباطات و فناوری در خصوص اجرای کامل طرح رایگان‌سازی ترافیک مصرفی اینترنت آموزش مجازی دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، حوزه‌های علمیه و افزایش بهره آن برای اساتید و دانشجویان با شیوع اپیدمی کرونا در کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داوطلبانه و به عنوان مسوولیت اجتماعی پهنای باند مصرفی مراکز علمی، دانشگاهی و حوزه‌های علمیه مورد تایید مدیریت حوزه‌های علمیه و وزارت ارتباطات را رایگان اعلام کرد

او با بیان این‌که به دلیل کامل نبودن لیست و مشخصات فنی سایت‌های درخواستی از سوی وزارت علوم در انجام این کار تاخیر اتفاق افتاد، اشاره کرد: علی‌رغم اعمال این طرح برای تعداد زیادی از دانشگاه‌ها (که لیست آن‌ها در فایل زیر قابل مشاهده است) هنوز از نگاه اساتید و دانشجویان به عنوان ذی‍نفعان نهایی، رضایت ۱۰۰ درصدی احصاء نشده است.

به همین دلیل با تمدید رایگان‌سازی ترافیک مصرفی اینترنت آموزش مجازی برای مدت یک ماه از سوی وزیر ارتباطات، دریافت بازخوردهای میدانی از عوامل و ذی‍نفعان دانشگاهی و انجام تست عملکرد، روال اجرایی را بر خود وظیفه می‌دانیم.

معاون وزیر ارتباطات افزود: دریافت اطلاعات فنی سامانه‌های آموزشی از وزارت ارتباطات در حال تکمیل است و عدم تطابق کامل اطلاعات واصله‌ سامانه‌ها با سامانه‌های انتهایی که محتواهای آموزشی روی آن‌ها بارگذاری شده می‌تواند از عوامل اعمال نشدن ترافیک رایگان برای برخی دانشگاه‌ها باشد.

وی در پایان اعلام کرد، برای شفافیت هر چه تمام‌تر اجرای این طرح، لیست دانشگاه‌ها و مراکز علمی که از سوی وزارت علوم به وزارت ارتباطات رسیده است را منتشر کرده‌اند تا ذینفعان بتوانند مشاهده کنند، ترافیک کدام مراکز رایگان محاسبه شده است. ضمن این که تعدد اطلاعات واصله برای بعضی از مراکز دانشگاهی و درج سرویس‌های غیرمرتبط در اطلاعات رسیده از مشکلاتی است که برای حصول نتایج بهتر و جلب رضایت ذی نفعان انتهایی باید اصلاح و بروزرسانی شود.

برای اطلاع از اسامی مراکز علمی و دانشگاهی بر روی این لینک کلیک کنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: