کد خبر: ۱۷۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 18 May 2020
بانک پاسارگاد ضمن توضیح درباره آثار شیوع کرونا بر عملکرد دو ماهه، پیش بینی کرد با اتخاذ تدابیر مناسب، روند سودآوری بانک در ماه‌های آتی حفظ شود.
بانک پاسارگاد ضمن توضیح درباره آثار شیوع کرونا بر عملکرد دو ماهه، پیش بینی کرد با اتخاذ تدابیر مناسب، روند سودآوری بانک در ماه‌های آتی حفظ شود.

به گزارش بانکداری ایرانی ،  "وپاسار" اعلام کرد: شیوع بیماری کرونا با کاهش تعاملات اجتماعی، خدمات حضوری بانک را تا حدودی تحت تأثیر قرار داده لیکن با توجه به برخورداری از زیرساخت قدرتمند بانکداری مجازی و توسعه سریع خدمات غیر حضوری، آثار کاهش مراجعه حضوری مشتریان به نحو مطلوبی پوشش داده شده است.

همچنین به منظور مقابله با آثار اقتصادی شیوع کرونا و در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، طبق بخشنامه‌های 26 فروردین و 2 اردیبهشت بانک مرکزی تسهیلات یک میلیون تومانی با نرخ سود 4 درصد به خانوارهایی که یارانه را از طریق این بانک دریافت می‌کنند، پرداخت شد.

در این راستا، تسهیلات ارزان‌قیمت با نرخ سود 12 درصد نیز به کسب و کارهای آسیب‌دیده پرداخت خواهد شد. اگرچه این موضوع تا حدودی باعث کاهش متوسط نرخ بازدهی تسهیلات در بانک می‌شود اما با توجه به تأمین بخشی از مبالغ مربوطه از محل تعدیل نسبت سپرده قانونی بانک پاسارگاد نزد بانک مرکزی و پایبندی بر رعایت سقف سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت طبق توافقنامه شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی و سایر تمهیدات اتخاذشده در راستای کاهش بهای تمام شده پول، انتظار می‌رود شرایط مالی بانک در وضعیت مطلوب تری قرار بگیرد.

تعویق بازپرداخت تسهیلات مشتریان در راستای اجرای بخشنامه‌های بانک مرکزی و یا تعامل مستقیم بانک با مشتریان به منظور حمایت از اقشار و کسب و کارهای آسیب‌دیده از بیماری کرونا در بازه زمانی اسفند تا اردیبهشت‌ ماه با وجود اینکه روند وصول مطالبات و تخصیص مجدد آن را با وقفه مواجه می‌سازد لیکن با توجه به طبقه جاری این تسهیلات، انتظار می‌رود پس از پایان دوره مذکور و رفع مشکلات ناشی از شیوع بیماری، تسهیلات مربوطه وصول شود.

بررسی گزارش عملکرد ماهانه بانک در ماه‌های اسفند و فروردین و مقایسه آن با اهداف راهبردی بانک و عملکرد در ماه‌های قبل از شیوع بیماری، حاکی از آن است که بیماری مذکور تأثیر نامطلوبی بر عملکرد درآمد تسهیلات بانک در دو ماهه اخیر نداشته است. بانک پاسارگاد به عنوان یک بنگاه بزرگ اقتصادی با توجه ویژه به مسئولیت‌های اجتماعی در شرایط فعلی اقداماتی به شرح زیر را در دستور کار قرار داده است:

- مجهز کردن محیط اداری و شعبه‌های بانک به تجهیزات ضدعفونی‌کننده، توزیع لوازم و تجهیزات بهداشتی مرتبط با وضعیت ویروس جدید، ایجاد زیرساخت‌ هایی برای حذف یا کاهش ارتباطات فیزیکی، پایش و حفظ سلامت همکاران و سایر اقدامات پیشگیرانه به منظور اطمینان از حفظ سلامت همکاران و مشتریان بانک در راستای تداوم فعالیت‌ها

- ارسال کمک‌های پزشکی جهت تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به دانشگاه‌های علوم پزشکی

- حمایت مالی به منظور ساخت واکسن کرونا.

با توجه به موارد فوق، بیماری کرونا تأثیر نامطلوب بر عملکرد بانک در ماه‌های اخیر نداشته و انتظار می‌رود با اتخاذ تدابیر مناسب، روند سودآوری بانک در ماه‌های آتی حفظ شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: