کد خبر: ۱۷۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 18 May 2020
بانکداری ایرانی- سهامداران «بانک اقتصاد نوین» (ونوین) در مجمع فوق‌العاده دوشنبه گذشته افزایش سرمایه بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی یا به عبارتی حدود ۱۳۲ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی را تصویب کردند.

بانکداری ایرانی-   سهامداران «بانک اقتصاد نوین» (ونوین) در مجمع فوق‌العاده دوشنبه گذشته افزایش سرمایه بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی یا به عبارتی حدود ۱۳۲ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی را تصویب کردند.
 
به گزارش بانکداری ایرانی ،  براساس مجوز صادره علاوه بر محل «مازاد تجدید ارزیابی»، سازمان بورس موافقت اولیه را با افزایش سرمایه ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی از محل «مطالبات و آورده نقدی» هم اعلام کرده بود تا اجرای آن در اختیار هیات‌مدیره قرار گیرد و پس از ثبت افزایش سرمایه تجدید ارزیابی، به جریان افتد اما حاضران در جلسه به آن رای نداده و از دستورکار مجمع خارج کردند. 
 
تا روز شنبه هنوز افزایش سرمایه ونوین در سامانه معاملات اعمال نشده بود. رشد قیمتی ونوین در سال جدید آنچنان شتاب گرفت که ظرف سه هفته، دو کنفرانس اطلاع‌رسانی به‌خاطر رشد قیمتی ۵۰ درصدی برگزار شد گرچه طبیعی است در کنفرانس دوم سوالی مطرح نشود. در پاسخ شرکت به پرسش‌های کنفرانس اول «افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی سرمایه‌گذاری‌های بانک با توجه به رهنمودهای بانک مرکزی» منتفی اعلام شده و درباره تقسیم سود احتمالی در مجمع سالانه پیش‌رو، ضمن اینکه تاکید شده باید سودآوری به میزانی باشد که زیان انباشته تبدیل به سود انباشته شود، محدودیت‌هایی مانند میزان «کفایت سرمایه بانک» نیز برای تقسیم سود یادآوری شده است. 
 
ونوین دیروز یکشنبه با بیش از ۶ درصد کاهش نسبت به قیمت تئوریک کشف قیمت شد ولی در ادامه توجه خریداران جلب شد و صف خرید نزدیک صد میلیونی برای آن تشکیل شد.
معصومه فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: